راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر اتوبوس درکرمان

راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر اتوبوس درکرمان

راه‌اندازی خطوط سریع‌السیر اتوبوس (BRT) در دستور کار سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه قرار گرفت.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کرمان پس از برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور شهردار کرمان، رییس پلیس راهور استان و شهرستان کرمان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شهرداری و مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، گفت: در این نشست در خصوص استقرار سیستم‌های مورد نیاز راه‌اندازی این خطوط به عنوان راهکاری اساسی و مهم در جهت افزایش کارآیی و مطلوبیت سیستم حمل‌ونقل عمومی بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت. منصور ایرانمنش تصریح کرد: سامانه اتوبوسرانی تندرو، رویکردی نوین در زمینه بهبود وضعیت ترافیک و کارآیی حمل‌ونقل عمومی در شهرهای بزرگ است.

وی افزود: تا ۲ ماه آینده بحث مطالعات و برنامه ریزی‌های لازم برای استقرار سیستم‌های مورد نیاز، خرید اتوبوس‌های چپ در و سایر موارد مربوطه از سوی این سازمان پیگیری و راه‌اندازی خطوط در دو فاز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی اولیه دو مسیر میدان آزادی تا فرودگاه و میدان آزادی تا میدان شهدا برای احداث این خطوط در نظر گرفته شده است.

ایرانمنش کم شدن زمان انتظار در ایستگاه‌ها، ایمنی و امنیت بیشتر مسافران به دلیل طراحی خاص ایستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها (با توجه به تجهیز این اتوبوس‌ها به سیستم GPS) سهولت استفاده معلولین جسمی – حرکتی از این اتوبوس‌ها به دلیل طراحی خاص، نظارت دقیق و لحظه به لحظه حرکت اتوبوس‌ها در مسیرها را برخی از مزایای ایجاد سامانه اتوبوسرانی تندرو در شهر کرمان عنوان کرد. این خطوط با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

 

 

    نظرات