اصفهان آمادگی کامل برای  وقوع سیلاب در استان  را دارد

اصفهان آمادگی کامل برای وقوع سیلاب در استان را دارد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، منصور شیشه فروش در جلسه مدیریت پیش‌بینی و پیگیری وقوع سیلاب در استان ضمن ابراز امیدواری در خصوص بارش‌ روزهای آینده، از آمادگی کامل استان اصفهان برای وقوع هرگونه حادثه احتمالی خبر داد.
وی با تاکید بر آماده‌باش تمامی دستگاه‌های درگیر سیلاب احتمالی در روزهای آینده، مدیران را مکلف کرد در شرایط اضطرار با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و اداره کل هواشناسی استان وظایف خود را در مواجهه با هر گونه سیلاب احتمالی به بهترین شکل ممکن به انجام برسانند .
مقام ارشد هواشناسی استان نیز در خصوص بارش‌های احتمالی که از اواسط بعد از ظهر به وقوع می‌پیوندد، افزود: این بارش‌ها در اکثر مناطق استان به‌ویژه در مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه شمالی است.
حمید رضا خورشیدی تصریح کرد: با توجه به نوع بارش شرایط آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد در اکثر مناطق استان انتظار می‌رود.
وی با تأکید بر این که در مناطق غرب و شمال استان شرایط سیلابی شدن مسیل‌ها و روان‌آب خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در مناطق و روستاهای همجوار با استان‌های غربی شرایط شکل گیری سیلاب محلی و امکان خسارات مالی و جانی خواهیم داشت.
مدیرکل هواشناسی استان همچنین از کاهش نسبی درجه هوا در اکثر مناطق استان بویژه نیمه غربی و شمال در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه سانتی‌گراد خواهد بود .
در این جلسه همچنین مسعود میرمحمدصادقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به حجم سد زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: حجم اسمی سد زاینده‌رود حدود یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب آب است و در حال حاضر 296 میلیون متر مکعب آب دارد و آمار تجمعی بارش‌ها در چلگرد، ایستگاه شاخص زاینده‌رود تا امروز پنجم اسفند ماه 525 میلی‌متر ثبت شده است.

وی با تأکید بر کاهش 30 درصدی بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود نسبت به میانگین بلندمدت خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در روزهای آتی حدود 200 میلی‌متر بارش در سرشاخه‌های زاینده‌رود خواهیم داشت که آمار کنونی بارش را می‌تواند بهبود ببخشد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این حجم بارش با خطراتی برای ساخت و سازهای صورت گرفته در مسیل‌ها و آبراهه‌ها و همچنین ابنیه‌هایی مانند پل‌هایی که امکان عبور آب با حجم زیاد را ندارند، می‌تواند همراه باشد، تصریح کرد: امیدورایم با مدیریتی که صورت می‌گیرد کمترین مخاطرات برای هموطنانمان را شاهد باشیم.
این جلسه با حضور مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیما، امدادی و انتظامی امروز پنجم اسفند ماه در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات