اطلاعات ارسالی متصدیان اهمیت بسیار زیادی در تصمیم‌گیری‌ها دارد

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: اگر اطلاعات ارسالی دقیق نباشد تصمیم‌گیری‌ها نیز با خطا همراه خواهد بود که این اهمیت بسیار بالای شغل متصدیان را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی صبح امروز در کارگاه آموزشی متصدیان ایستگاه‌های آب و هواشناسی که در شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد بخش مطالعات را یکی از بخش‌های مهم مدیریت منابع آب کشور دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم که نقش دفتر مطالعات در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های شرکت افزایش پیدا کند.

وی با ذکر این نکته که از سال گذشته مدیریت سیلاب در کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: موضوع سیلاب یکی از نگرانی‌هایی است که برای تمام مسئولان کشور ایجاد شده است و جنب و جوشی در این زمینه در تمام کشور شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان ابراز کرد: اینکه مردم نسبت به وقوع سیلاب حساس شوند خوب است اما وظیفه ما این است که با توجه به آمار تحلیل‌های صحیحی ارائه دهیم تا مشخص شود حادثه پیش رو می‌تواند به مردم آسیب وارد کند یا خیر

ملایی نقطه شروع تحلیل صحیح از وقوع سیلاب را متصدیان برشمرد و بیان داشت: اگر اطلاعات مربوط به بارندگی به موقع ارسال شود و کارشناسان این اطلاعات را به درستی تحلیل کنند، تصمیمات درست و صحیحی اتخاذ خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که متصدیان در حساس‌ترین زمان ممکن باید در عرصه عملیات باشند و رصد اطلاعات را برای ارسال انجام دهند، مطرح کرد: اگر اطلاعات ارسالی دقیق نباشد تصمیم‌گیری‌ها نیز با خطا همراه خواهد بود که این اهمیت بسیار بالای شغل متصدیان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان با ذکر این نکته که وجود بیش از 60 آیه در قران کریم نشان از اهمیت موضوع آب در اسلام دارد، تصریح کرد: جایگاه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان باید بیش از پیش ارتقاء پیدا کند و تمام ارکان این شرکت باید برای تحقق این امر تلاش کنند.

ملایی آب را محور اشتغال و توسعه در یک منطقه دانست و خاطرنشان کرد: نقش آمار در احداث پروژه‌ها بسیار با اهمیت است اگر آمار صحیح باشد احداث پروژه‌ها نیز بهره‌وری بسیار بالایی خواهد داشت به عنوان مثال اگر اطلاع صحیحی از میزان حجم یک رودخانه داشته باشیم می‌توان سدی را متناسب با آن احداث کرد.

وی تشریح کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای قرار دارد اما داده‌های ورودی این تجهیزات نوین توسط متصدیان محترم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان اولین قدم برای حرکت در مسیر تکنولوژی را تجهیز آزمایشگاه دانست و مطرح کرد: با تجهیز کامل آزمایشگاه استان، کیفیت منابع آبی هرمزگان به خوبی مشخص خواهد شد. این آزمایشگاه تا سال آینده به صورت کامل تجهیز خواهد شد و به یکی از بهترین آزمایشگاه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

ملایی اظهار کرد: تا پایان سال مرکز رصد ذیل دفتر مطالعات در شرکت آب منطقه‌ای راه‌اندازی خواهد شد و تمام آمار و اطلاعات که در بخش‌های مختلف منابع آب اعم از کمی و کیفی در این سامانه بارگذاری می‌شود تا در مواقع لزوم در اتاق فکری تصمیمات لازم اخذ شود.

وی استفاده از تکنولوژی‌های بروز در ارسال اطلاعات از ایستگاه‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: سامانه بسیار مناسبی برای ارسال اطلاعات از ایستگاه‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان ابراز کرد: آموزش‌های لازم به متصدیان در حوزه ایستگاه‌های آنلاین ارئه شود تا در صورت نقص فنی خود قادر به تعمیر و اصلاح آن باشند.

لازم به ذکر است که در پایان این کارگاه از متصدیان برتر سراسر استان با حضور خانم رشت‌چی، کارشناس مسئول آب‌های سطحی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات