اراضی تصرف‌شده شهرداری به ارزش ۲۰هزار میلیاردریال باز پس گرفته شد

اراضی تصرف‌شده شهرداری به ارزش ۲۰هزار میلیاردریال باز پس گرفته شد

به گزارش شهریار، علیرضا داستان در مصاحبه با خبرنگار شهریار با اعلام طلب فوق افزود: ۲۰۹ هزار و ۷۰۶ مترمربع در حال حاضر در مرحله تحقیق و بررسی و صدور رای در محاکم قضایی است. ۵۲ پرونده در این زمینه فعال است که جزو اموال غیر منقول شهرداری است و باید به مجموعه باز گردانده شود. همچنین ارزش ریالی این موراد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با همکاری اداره حقوقی شهرداری تبریز، تلاش داریم این املاک به مجموعه باز گردد.

او با اشاره به املاک ثبت شده شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۴مورد ملک با اعیان ۱۲۵ میلیون و عرصه ۱۸۸ هزار و ۵۵۱ مترمربع داریم که به ثبت رسیده‌اند و  از این تعداد ۶۵ میلیون و ۷۶۰ متر مربع آن مربوط به اراضی ملی است که در قالب فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته است و مابقی آن مربوط به املاک در قالب زمین های ورزشی، مسکونی، خدمتی و تجاری و گاها فضای سبز و پارک است که این اموال غیر از معابر و کوچه ها است.

او ادامه داد: بحث نگهداری و تبدیل به فضای سبز این اراضی برعهده شهرداری است، از جمله مناطقی از آرپادره‌سی و عون بن علی و مواردی شبیه این که شهرداری از منابع طبیعی تحویل گرفته و اکنون به حفظ و نگهداری آن می پردازد.

مدیرکل املاک شهرداری تبریز، مهمترین بحث اداره املاک و مستغلات شهرداری تبریز را بحث ثبت و حفظ املاک و مستغلات معرفی کرده و افزود:  سعی ما این بوده که تمامی املاک و مستغلات شهرداری تبریز را جمع آوری کرده و در سیستم واحدی در مناطق، مرکز و سازمان‌ها ثبت کنیم.

او با اشاره به الزام اخذ سند تک برگ توسط شهرداری تبریز یادآور شد: پخش دیگری از عملکرد شهرداری مربوط به ثبت و و حفظ اراضی خود است که بر اساس ماده ۹ قانون حد نگار، شهرداری و تمام ادارات و نهادهای دیگر را ملزم به دریافت سند تک برگی املاک خود کرده است.

او ادامه داد: در همین راستا شهرداری تبریز در طول دو-سه سال اخیر توانسته است ۴ میلیون و ۸۰ مترمربع، سند تک برگی اخذ کند که در طول دوران شهرداری تبریز بی سابقه است.

داستان، بخش دیگری از فعالیتهای اداره کل املاک و مستغلات شهرداری تبریز را ثبت سند زمین‌ های تفکیک شده عنوان کرده و ابراز داشت:  در راستای حفظ و تثبیت اراضی شهرداری تبریز، شهرداری تبریز زمین هایی را تفکیک و در اختیار مردم قرار داده است که سند بسیاری از آنها تحویل داده نشده بود و  ما موفق شدیم در طول دو سه سال اخیر، یک هزار سند تنظیم و تحویل مالکان بدهیم.

او از اعطای اسناد دیگر قطعات نیز خبر داده و افزود: در ماه های آینده،  سند ۵۰۰ قطعه دیگر نیز که مراحل ثبت خود را طی کرده است، واگذار می کنیم.

مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت بخش توافق این اداره خاطرنشان کرد: در بخش توافق اداره املاک، مناطقی  از شهر را به صورت توافقی تملک و در اختیار سازمان مترو، فضای سبز و دیگر سازمان‌های شهرداری قرار می دهیم.

او کمک به بازگشایی معابر، تأمین غیرنقدی از طریق اداره املاک و مستغلات در راستای بازگشایی معابر یا فضای سبز، یا بدهی‌های انباشته شهرداری که گاها به صورت غیر نقدی پرداخت می شود، را از دیگر فعالیت‌های بخش توافق معرفی کرد.

داستان، رسیدگی به امور مستغلات شهرداری همچون مجتمع های تجاری را که اعیان و زیرقفلی آنها به شهرداری تعلق دارد، بخش دیگری از فعالیت‌های اداره املاک عنوان کرد و افزود: ۶۵ مجتمع در سطح شهر داریم که شامل ۱۰ هزار و۹۹۳ مغازه می شود و با اعیان ۹۸۷ هزار و ۹۰۰ متر عرصه و ۴۷۸ هزار ۸۶۰ متر نیز اعیان آنها است که شهرداری تبریز موطف است هم حق و حقوق شهرداری را از این تعداد جمع آوری کند و هم به نگهداری و استهلاک آن بپردازد.

او ادامه داد: ۱۱۱ مغازه دیگر به صورت متفرقه و پراکنده در سطح شهر نیز داریم که تمامی این مغازه های در اجاره شهروندان قرار گرفته‌ است.

مدیرکل اداره املاک و مستغلات در پایان با اشاره به انتخاب تصادفی کارشناسان ارزیابی این اداره تاکید کرد: در راستای ساماندهی کارشناسان رسمی دادگستری، پرتالی با همکاری معاونت برنامه ریزی تهیه کردیم که تمامی کارشناسان را از طریق آن سیستم و به صورت رندم انتخاب می‌کند و کلیه مناطق و سازمانها موظف هستند از این سیستم تبعیت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات