اجرایی شدن پروژه های طرح محله ما در ۱۰۵ محله مشهد / برگزاری یک میلیون  ...

اجرایی شدن پروژه های طرح محله ما در ۱۰۵ محله مشهد / برگزاری یک میلیون ...

اجرایی شدن پروژه های طرح محله ما در ۱۰۵ محله مشهد / برگزاری یک میلیون ساعت آموزش توانمندسازی برای کودکان کار و زنان سرپرست خانوار

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در سال جاری حدود یک میلیون ساعت آموزش توانمندسازی برای کودکان کار و زنان سرپرست خانوار برگزار شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی در حاشیه پاسخگویی مستقیم به تماس های شهروندان در مرکز ۱۳۷، اظهار داشت: در راستای ایجاد نشاط و شادابی در شهر و شهروندان، برنامه های متنوعی مانند بهار جان های ماه مبارک رمضان و تابستان بانشاط، در فضای باز شهری با استقبال خوب مردم برگزار شد که تلاش شد تا همه سلایق در این برنامه ها، مورد پوشش قرار گیرند.
وی افزود: در قالب همکاری با گروه های مردم نهاد، اجرای برنامه های متنوعی همچون مهارت آموزی و سایبان مهر، با هدف کاهش استرس و افزایش نشاط، در جهت پوشش همه اقشار مردمی به خصوص آن دسته از ساکنان شهر مشهد در مناطق پیرامونی و کم برخوردار که از امکانات کمتری در این حوزه برخوردار بوده اند در دستور کار قرار گرفت.
دانایی با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه شورای اجتماعی محلات نیز گفت: در سال جاری در طرح محله ما، گروه های تسهیلگر دعوت به کار شدند که فاز اول این طرح در ۱۰۵ محله، تابستان سال جاری کلید خورد و فاز دوم هم از اسفند ماه کلید می خورد و تا اردیبهشت ماه پروژه ها به بهره برداری می رسد، در نظر داریم سال آینده در همه ۱۷۰ محله شهر مشهد، طرح محله ما اجرایی شود.
وی اذعان داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی نیز، با رویکرد توجه ویژه به کودکان کار، کودک آزاری و زنان سرپرست خانوار، برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است که مهمترین این برنامه ها با هدف توانمندسازی افراد تدوین شده است، آموزش، مشاوره، بازی و مهارت آموزی این افراد در دستور کار قرار داشته است که در همین راستا بیش از یک میلیون ساعت آموزش انجام شده است.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: با توجه به وجود افراد بی سرپناه، افزایش تعداد گرمخانه ها نیز در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر مجموعه طلیعه زندگی معروف به خانه سبز، ۵ گرمخانه در نقاط مختلف شهر راه اندازی شد تا در شب های سرد افراد بی خانمان را اسکان داده و تغذیه نمایند.
* از تعطیلی فرهنگسراها، قرائت خانه ها و کتابخانه های شهرداری تا ضدعفونی دوبار در روز گرمخانه ها برای جلوگیری از شیوع کرونا
دانایی در مورد اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز گفت: بسته های آموزشی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، از طریق شورای اجتماعی محلات و مناطق ۱۳ گانه، در میان شهروندان توزیع نموده ایم و همچنین در نظر داریم آموزش هایی را از طریق گروه های مردم نهاد و شورای اجتماعی محلات در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: همچنین کلیه مراکزی که در آنها اجتماعات عمومی صورت می گرفت اعم از فرهنگسراها، قرائت خانه ها، کتابخانه ها و اماکن ورزشی را فعلا تا اطلاع ثانوی به حالت تعطیل درآورده ایم، گرمخانه ها نیز هر روز دو مرتبه ضد عفونی می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات