آموزش پیشگیری از کرونا با راهنمای محیطی در سطح شهر

آموزش پیشگیری از کرونا با راهنمای محیطی در سطح شهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، حسن کلانتری مسئول ستاد جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری مرکز استان، در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: برای پیشگیری از ویروس کرونا، راهنمای کنترل محیطی ابلاغ شده و در دسترس کارکنان است.

وی با تاکید بر نقش شهرداری در آموزش عمومی، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس، شهرداری می تواند از طریق راهنمای محیطی در سطح شهر، به اطلاع رسانی درباره نحوه جلوگیری از شیوع کرونا اقدام کند.


مسئول ستاد جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری ساری گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای کاهش رفت و آمد و کنترل بیماری است اما برخی هموطنان در این شرایط، به شمال کشور سفر کرده و باعث شلوغی این منطقه شده اند که باعث گسترش شیوع می شود به همین دلیل از همونان تقاضا داریم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.


کلانتری خاطرنشان کرد: به دور از استرس و واهمه باید کرونا را جدی گرفت و با رعایت نکات بهداشتی، از شیوع این ویروس جلوگیری کرد.


مورد مثبت کرونا در ساری نداریم

در ادامه این نشست مسئول مرکز بهداشت شهرستان ساری اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونا هراسی، بیشتر از ویروس کرونا شایع شده در حالی که با رعایت بهداشت فردی می توان این ویروس را کنترل کرد.


وی افزود: تعداد مرگ و میر در بیماران دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و همچنین کشته شدگان تصادفات رانندگی بسیار بیشتر از تعداد مرگ و میر به علت کرونا است اما این بیماری ها مورد توجه عموم جامعه قرار نمی گیرد.


برزگر با بیان اینکه در ساری بیمارستان امام خمینی(ره) به عنوان مرکز رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا معرفی شده است، گفت: در ساری مورد مثبت مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.


این مسئول یادآور شد: با رعایت نکات بهداشتی، مانع از گسترش چرخه درگیری کرونا ویروس شویم.


برزگر با بیان اینکه نمونه این ویروس در گذشته با نام های ابولا، مرس و سارس مشاهده شده که آمار مرگ و میر بالاتری داشتند، تصریح کرد: این بیماری ها کنترل شدند و کرونا هم به زودی کنترل می شود.


وی از مردم تقاضا کرد از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و تجمع در اماکن عمومی را به حداقل برسانند.


برزگر با بیان اینکه بازارهای هفتگی، مردم را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد، گفت: طبخ غذا در این بازارها از خطرات بزرگ است که باید نسبت به آن جلوگیری شود.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات