برگزاری کارگاه گسترش سواد آبی در شهرستان نهبندان

در راستای طرح گسترش سواد آبی کارگاه آموزشی" تمرین مواجهه صحیح با سیلاب "برای دانش آموزان دبیرستان تزکیه شهرستان نهبندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ، رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان در این کارگاه آموزشی که روز یکشنبه چهارم اسفند ماه برگزار شد، به تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن بر محیط زیست اشاره کرد و گفت: ، وقوع سیلاب‌ها از نشانه‌های تغییر اقلیم است که در این راستا باید آموزش‌های لازم در نظام آموزش کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مفهوم بنیادی حریم و بستر رودخانه و  نیز مهارت‌هایی را در زمینه مواجهه با خطر سیل به مردم منتقل کنیم، اظهار داشت: سیلاب از جهت ایجاد خسارت به زیرساخت‌ها و شریان‌های کشور نقش اول‌ و در زمینه تلفات جانی مقام چهارم را دارد که همگان باید آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم در ارتقای رشد و آگاهی جامعه و رفتارهای خودمان تغییر ایجاد کنیم ‌و نحوه رفتار با سیلاب را آموزش دهیم، می‌توانیم به کاهش خسارت‌ها کمک کنیم ،زیرا جامعه باید از طریق آگاهی ‌بخشی به جایگاهی برسد تا بتواند بهترین واکنش را مقابل بلایای طبیعی داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات