مدیریت سرای محلات به سمن‌ها واگذار می‌شود

مدیریت سرای محلات به سمن‌ها واگذار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری افزود: در حال حاضر از مجموع ۱۰ سرای محله ساخته شده در شهر شیراز ۳ سرای محله درکی، کوشک میدان و فاطمی با به‌کارگیری نیرو‌های شهرداری به‌صورت موقت در حال فعالیت است؛ اما رویکرد اصلی شهرداری شیراز با توجه به ماهیت ذاتی عملکرد سرا‌های محله، واگذاری به سمن‌های فعال در شهر و محلات خواهد بود.
وی یکی از مهم‌ترین بستر‌های تقویت و ترویج مشارکت و مسئولیت‌پذیری شهروندان در حوزه محله‌های شهری را سرا‌های محله اعلام و تصریح کرد: سرا‌های محله مهم‌ترین رکن ساختار اجتماعی محلات هستند.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: توانمندسازی مردم و افزایش مشارکت آن‌ها از طریق سرا‌های محله در راستای احیا و برجسته‌سازی هویت و جایگاه محله‌ای مورد تاکید است.
جعفری ادامه داد: هدف از راه‌اندازی سرا‌های محلات افزایش مشارکت مردمی در اداره محله از طریق به‌کارگیری توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ماد‌ی و معنوی شهروندان، استفاده از امکانات محلات، افزایش اعتماد و ارتباط متقابل بین شهرداری و ساکنان محلات، تلاش در راستای احیا و برجسته‌سازی هویت و جایگاه محلی، افزایش همکاری مشترک شهروندان و شهرداری در انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و ایجاد زمینه فعالیت و پویا کردن سازمان‌های مردم نهاد است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات