پیام رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع

پیام رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، متن پیام دکتر « سید عبدالرزاق موسوی » رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع، بدین شرح است:

هفتم اسفندماه، يادآور روز مهمی در تاریخ انقلاب مشروطه است كه در آن با تصویب لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري، حق دسترسي به وكيل مستقل دادگستري و حاكميت قانون و اجراي صحيح عدالت، به رسميت شناخته شد و از این رو انتخاب هفتم اسفندماه به عنوان روز وکیل مدافع، انتخابی بامسما و شایسته‌ی گرامی‌داشت است.
رسالت وکیل تمام شدنی نیست چرا که گرفتن حق تمام شدنی نیست و وکیل با دفاع از حقوق آحاد شهروندان امکان احقاق حق و اجرای بیشتر و بهتر عدالت را فراهم می‌آورد.
تردیدی نیست که کوشش‌های وکلا با وجدان بیدار انسانی‌شان، می‌تواند به احقاق حقوق برابر انسان‌ها در ترازوی انصاف و عدالت، نقشی کلیدی ایفا کند و در تابش نور حقیقت بر تاریکی‌ها، اثری اساسی بر جای بگذارد.
اینجانب ضمن تبریک و تهنیت اين روز به وکلای محترم، کانون وکلای محترم دادگستری و عموم جامعه حقوقی و مدافعان حق و عدالت در سراسر كشور به ویژه در شهرمان شیراز؛ آرزو مي‌كنم که با توجهِ بیش از پیش تمام آحاد مردم و مسؤولان به مقوله‌ی خطیر حق و عدالت؛ زمینه‌ی حمایت بیشتر از وکلا و کانون‌های وکلا فراهم شود.

سید عبدالرزاق موسوی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

انتهای پیام/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات