برگزاری مانور آموزشی مواجهه با سیلاب در مدارس شهرستان گرمی

برگزاری مانور آموزشی مواجهه با سیلاب در مدارس شهرستان گرمی

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی گفت: مانور آموزشی سیلاب، برنامه ای سراسری ویژه مدارس متوسطه دوم خصوصا در پایه یازدهم تحصیلی است تا دانش آموزان علاوه بر آموزش نظری (تئوریک) که در درس انسان و محیط زیست می آموزند به صورت عملی نیز با راهکارهای مواجهه صحیح با سیلاب آشنا شده و مدرسه نیز مجهز به یک برنامه اقدام برای شرایط اضطراری شود و در نهایت تاب آوری جامعه افزایش یابد.

مهندس رضا بدرزاده به سیلاب های مخرب ابتدای سال ۱۳۹۸ در قسمت های عظیمی از مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: این سیلاب ها زنگ هشداری بود تا همه ما حتی در شهرها و روستاهایی که سابقه سیلاب های مخرب و جدی نداشته اند نیز باید موضوع سیلاب و آموزش های مرتبط با آن را جدی بگیریم.

وی سیل را پدیده ای طبیعی خواند و گفت: وقوع سیل برای محیط زیست ، تغذیه آبخوان های زیر زمینی مفید و ضروری است اما عدم آگاهی ما و دستکاری هایمان در بستر و حریم رودخانه از آن بلا می سازد.

مهندس بدرزاده در ادامه به اقدامات پیش از وقوع سیلاب، اقدامات حین وقوع سیلاب و اقدامات پس از وقوع سیلاب اشاره و تصریح کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان اردبیل، رودخانه ها و مسیل های زیادی در این استان شکل گرفته است که رعایت حرایم فنی و کیفی این رودخانه ها ضروری می باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی از رودخانه به عنوان یک موجود زنده یاد کرد و افزود: رعایت حق و حقوق رودخانه ارتباط مستقیم به حیات موجودات و بخصوص انسان دارد.

وی در ادامه به تشریح بستر و حریم رودخانه ها پرداخت و اظهار داشت: ما از اساتید و دانش آموزان عزیز انتظار داریم تا بعنوان سفیران نجات در جهت فرهنگ سازی و آگاهی رسانی پیامدهای تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، خادمان خود را در ادارات منابع آب یاری نمایند.

در پایان برنامه از بین مطالب مطروحه، سوالاتی مطرح شد و به ۱۰ نفر از دانش آموزان جوایزی اهدا گردید.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات