حفاظت از بازار جهانی تبریز متناسب با شأن جهانی آن باشد

حفاظت از بازار جهانی تبریز متناسب با شأن جهانی آن باشد

www.BanaNews.irنماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگهداری و معرفی هرچه بیشتر بازار جهانی تبریز باید متناسب با شان جهانی آن باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر چه بازار تبریز از چندصد سال پیش پابرجا بوده و هست اما اکنون باید برای حفظ و نگهداری آن دقت بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: اگرچه نقش دولت و سازمانهای دولتی در نگهداری و معرفی بازار انکار ناپذیر است اما تشکلها و بازاریان در این راستا وظیفه مهمتری بر عهده دارند.

رحمانی تاکید کرد: انتظار داریم دولت اعتبارات ویژه ای را برای مرمت، رفع مشکلات و برآوردن نیازهای کنونی بازار جهانی تبریز اختصاص دهد و بی تردید نمایندگان مجلس نیز باید اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در تصریح کرد: استقرار راهنمایان گردشگری، احداث پارکینگ و سرویسهای بهداشتی بیشتر و اصلاح مناسب سردرها و ورودیه، بازا از جمله نیازهای اساسی این بازار بین المللی به شمار می روند.

وی با اشاره به نقش سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در ثبت جهانی بازار تبریز، گفت: ثبت جهانی بازار تبریز حاصل فرآیندی است که نشان از برخورد فعالانه این سازمان با میراث فرهنگی استان دارد.

رحمانی ضمن تاکید بر اینکه ثبت جهانی بازار کار ساده ای نبود، افزود: پیگیری، ارائه اسناد و مدارک و دفاع از ثبت جهانی بازار کار دشواری بود که توسط سازمان میراث فرهنگی و البته خود اصناف و کسبه و همکاری دستگاههای ذیربط عملی شد.

وی ثبت جهانی بازار را عاملی برای معرفی بهتر و بیشتر تبریز دانست و گفت: ثبت جهانی بازار نشانگر خوبی از سابقه تمدنی تبریز و آذربایجان شرقی است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تشریح کرد: مسائل تاریخی، فرهنگی و آثار و بناها و میراث فرهنگی این بازار نشان دهنده این است که تبریز و آذربایجان مرکز تمدن، فرهنگ و ارتباطات بوده است.

رحمانی یادآور شد: حضور مقامات عالی رتبه اجرایی کشور به خصوص رئیس جمهور در مراسم جشن ثبت جهانی بازار نشان دهنده اهمیت ملی و بین المللی بازار تبریز است که لازم است از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر آن استفاده شود.

بازار جهانی تبریز با دارا بودن بیش از ۱۶۰ عنصر مختلف، به عنوان بزرگترین سازه سرپوشیده آجری بهم پیوسته جهان سال ۱۳۸۹ در فهرست آثار جهانی توسط سازمان یونسکو ثبت شده و مراسم جشن ثبت جهانی آن با حضور رئیس جمهور مرداد ماه سال جاری در تبریز برگزار شد.

 

 

    نظرات