سرمایه گذاران خارجی و اولین شهرک مصالح ساختمانی در قم

سرمایه گذاران خارجی و اولین شهرک مصالح ساختمانی در قم

رییس سازمان بازرگانی استان قم از ساخت اولین شهرک مصالح ساختمانی در استان قم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی خبر داد.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یونس عالی‌پور در جمع خبرنگاران، گفت: با رایزنی‌های به عمل آمده در جهت جذب سرمایه های خارجی، با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی، اولین شهرک مصالح ساختمانی در استان قم ساخته می‌شود.

وی، تمرکز تمامی اصناف شاغل در امر ساختمان در یک محل، صرفه جویی در وقت مشتری، کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌ها و سهولت در تهیه کلیه اقلام مورد نیاز پیمانکاران و سازندگان ساختمان را از مزایای ایجاد این شهرک عنوان کرد.

رییس سازمان بازرگانی استان قم، افزود: در این طرح، سرمایه گذار خارجی تا مبلغ ۵۰۰ میلیون یوان، معادل ۸۳۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری خواهد کرد.

عالی‌پور خاطرنشان کرد: این شهرک در فضایی بالغ بر۶۰ هزار مترمربع ساخته خواهد شد که ۲۰هزار متر به بخش بازار تجاری، ۲۰هزار متر به بخش انبارهای عمومی، ۱۰هزار متر به هتلها و آپارتمانهای مدیران و۱۰هزارمتر نیز به پارکینگ و فضای سبز اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اشتغالزایی بالای این طرح، گفت: در این طرح در حدود ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از ۴ هزار نفر در فعالیتهای مرتبط به کار گرفته می‌شوند و بیش از۳۰ هزار شغل نیز در فعالیت‌های وابسته به شهرک به وجود خواهد آمد که در نهایت بیش از ۴۴ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

رییس سازمان بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه در منطقه خاورمیانه چنین شهرک بزرگی وجود ندارد، تصریح کرد: این شهرک می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیتی برای بقیه همسایگان ایران، مرکزی با اهمیت و استراتژیک باشد.

عالی‌پور افزود: در این شهرک،۶ بازار پیش بینی شده است که هریک می‌تواند بخشی از نیازهای مشاریان را برآورده کند، همچنین هتلها و رستورانها و مراکز اقامتی برای سالانه بین ۳ تا ۵ میلیون مسافر، کارشناس و گردشگر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بازارهای لوله و اتصالات و شیرآلات، سنگ و سرامیک، آهن‌آلات و میلگرد، درب و پنجره و شیشه، مصالح ساختمانی و بازار مبلمان خانگی و اداری در ساخت این شهرک پیش‌بینی شده‌اند.

رییس سازمان بازرگانی استان قم در پایان ضمن اظهار امیدواری از به ثمر رسیدن این طرح از سایر مسئولان استانی خواست تا تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌های خارج از کشور برای رشد و شکوفایی اقتصاد استان را فراهم کند.

 

 

    نظرات