قیمت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی «هما» واقعی است

قیمت ۱۶۰۰ میلیارد تومانی «هما» واقعی است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به واگذاری بخشی از سهام هما به کارمندان گفت: ۵۱ درصد سهام این شرکت را در فرابورس می‌فروشیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد پرورش با اشاره به خصوصی‌سازی هما بیان کرد: ۵۱ درصد سهام هما از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه در فرابورس به ارزش ۱۶ هزار میلیارد ریال تصویب شده است.

مدیرعامل ایران ایر افزود: برای عرضه حدود ۲۰۰ میلیون سهم (۵۰ درصد) فراخوان داده شده و برای ۵ درصد سهام ترجیحی (۲۰میلیون سهم) هم به کارکنان اعلام شده است تا نیمه شهریور فرصت دارند.

وی بابیان اینکه این شرایط را سازمان خصوصی‌سازی برای خریداران گذاشته و قرار است تا پایان شهریور ماه در فرابورس عرضه شود، اظهار داشت: اگر خصوصی‌سازی به درستی انجام بگیرد برای هما خوب است، زیرا یکی از مشکلات عمده ما قوانین و مقررات است که به ما مترتب شده است.

پرورش افزود: ما در ایران ایر بازرگانی انجام نمی‌دهیم و تنها به تکالیف عمل می‌کنیم، اما اگر این شرکت خصوصی شود هزینه‌ها از سوی هیات مدیره محاسبه شده و شرکت خود را بازسازی می‌کند تا به سوددهی بیشتری برسد.

وی در پاسخ به اینکه ممکن است باتوجه به قیمت‌گذاری این شرکت، خریداری برای آن پیدا نشود، بیان کرد: در فراخوان، هما درگروه شرکت‌های بزرگ است و شاید قیمت بالا باشد، اما واقعی است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی افزود: براساس قانون، یک شرکت می‌تواند ۲ بار در فرابورس عرضه شود و اگر خریداری پیدا نشد وارد مذاکره می‌شوند.

پرورش در مورد کاهش ضریب ظرفیت پروازهای هما گفت: ظرفیت پروازهای ایران ایر در سال‌های اخیر نه تنها کاهشی نداشته، بلکه ضریب ظرفیت پروازها نسبت به سال گذشته با ۲ درصد افزایش مواجه شده است.

پرورش در خصوص توسعه پروازهای هما بیان کرد: امسال برنامه توسعه شبکه به عتبات عالیات در دستورکار بوده که تا الان در ۵ شهر برقرار شده و تا پایان سال بازهم افزایش می‌یابد و اگر این شهرها پتانسیل بیشتری داشته باشند تعداد پروازها بازهم با افزایش روبه‌رو می‌شود.

 

 

    نظرات