توصیه مدیر عامل شرکت گاز استان تهران به ساکنان مجتمع‌ها

توصیه مدیر عامل شرکت گاز استان تهران به ساکنان مجتمع‌ها

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت گاز استان تهران به مجتمع‌هایی که موتورخانه مرکزی دارند توصیه کرد که به هیچ عنوان تصمیم به حذف موتورخانه و ایجاد کنتور به صورت مجزا نگیرند، چرا که موتورخانه بسیار ایمن‌تر از سایر سیستم‌هاست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، یعقوب‌علی حسین‌نیا امروز در نشستی از نصب کنتورهای هوشمند از اوایل امسال خبر داد و با اعلام این‌که با گازرسانی به شهر طالقان تا دو ماه دیگر تمام شهرهای تهران گازدار می‌شوند، گفت: ۸۰ روستا هم اکنون در حال اجرای پروژه گازرسانی هستند، ضمن اینکه ۴۵ جایگاه سی.ان.جی نیز در حال ساخت است.

به گفته وی در سال گذشته ۳۱ هزار علمک گاز نصب شد و ۱۵۱ مشترک پذیرش شده است. ضمن این که ۴۷ هزار مشترک جدید پذیرش و ۱۰۴ هزار کنتور تفکیک شد.

او با اشاره به این که ۲۶۰ هزار واحد مسکونی از پروژه مسکن مهر در دو استان تهران و البرز قرار دارد، گفت:‌ در صورت آماده شدن اعتبارات این طرح‌ها می‌توانیم به سرعت گازرسانی به این پروژه‌ها را انجام دهیم.

به گفته وی ۱۸ سایت پروژه مسکن مهر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در حال اجرای گازرسانی است.

او با اعلام این‌که در دو استان تهران والبرز تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از پروژه مسکن مهر گازرسانی شده است، از گازرسانی به ۲۴۵ هزار واحد دیگر تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود: این تعداد تا پایان امسال به ۹۰ هزار واحد مسکونی خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت گاز تهران از بهره‌برداری شبکه گازرسانی به ۱۰ روستا و شش پروژه مسکن مهر خبر داد و گفت: ۹ جایگاه عرضه گاز سی.ان.جی نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی هزینه اجرای این طرح‌ها ۱۴۵ میلیارد تومان بوده است.

حسین‌نیا از نصب کنتورهای هوشمند خبر داد و افزود: براساس قانون، شرکت ملی گاز موظف شده که کنتور ملی و هوشمندی را بسازد و بر همین اساس به صورت آزمایشی ساخت این کنتور به دو کنتورساز معروف کشور واگذار شد.

به گفته وی هر کدام از این دو شرکت، کنتور هوشمند را در تیراژ پنج هزار دستگاه تولید خواهند کرد. از مزایای کنتور هوشمند کنترل مصرف، قطع گاز با لرزش زمین، عدم دست‌کاری در کنتور، ثبت رقم مصرف به صورت ثابت و متحرک است که این تعداد کنتور را تا آخر آذر ماه دریافت خواهیم کرد.

وی قیمت هر کنتور را حدود ۱۲۰ هزار تومان برآورد کرد و گفت:‌ اولویت واگذاری این کنتورها مشترکان جدید در سال ۱۳۹۱ خواهد بود، اما در صورتی که سازندگان کنتور توانایی تولید بیش از رقم یاد شده را داشته باشند، به متقاضیان این کنتور نیز داده خواهد شد.

* * پرند از نیمه دوم امسال صاحب انرژی نو می‌شود

مجری گازرسانی به مسکن مهر، نیز در این نشست با اعلام این‌که در نیمه دوم امسال شهر پرند صاحب انرژی‌های نو می‌شود، از افتتاح ۳۵۰ واحد مسکونی مهر در هفته دولت و بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر تا پایان امسال خبر داد.

امیرخانی با بیان این‌که باید یک میلیون و ۳۰۰ واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن مهر گازرسانی شود، اظهار کرد: تاکنون اعتباری از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برای گازرسانی به این تعداد واحد مسکونی اختصاص نیافته است.

به گفته وی شرکت ملی گاز تاکنون ۱۵۱ هزار واحد مسکونی پروژه مهر را گازرسانی کرده که هزینه آن معادل ۶۰۰ میلیارد تومان شده است.

وی با اشاره به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر هزینه‌ی گازرسانی را به این تعداد واحد مسکونی ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

او در مورد برنامه‌ی گازرسانی شرکت ملی گاز در سال ۱۳۹۰ گفت: با توجه به اختصاص بودجه‌ی این شرکت به پروژه مسکن مهر برای ۴۰۰ هزار کنتور که امسال باید تحویل دهیم دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به این که از بانک برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در خواست وام کرده‌ایم، گفت: در سال جاری ۴۷۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی پروژه مسکن مهر تحویل داده خواهد شد.

وی آماده نبوده زمین، بر کف نبودن زمین، باز نبودن معابر و مشکلات شهرداری را از مهمترین موانع گازرسانی به پروژه مسکن مهر اعلام کرد.

 

 

    نظرات