نهالكاري همگاني، براي ايراني سرسبز

نهالكاري همگاني، براي ايراني سرسبز

مديركل روابط عمومي و دبير ستاد هماهنگي برگزاري هفته منابع طبيعي از برگزاري هفته منابع طبيعي و آبخيزداري سال جاري با شعار «نهالكاري همگاني، براي ايراني سرسبز» خبر داد.

به گزارش «پارما» به نقل از ايرنا،روز شنبه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري عباس سميعي در رابطه با هفته منابع طبيعي اظهار كرد: امسال نيز همچون سال‌هاي گذشته هفته منابع طبيعي و آبخيزداري با هدف اشاعه سنت حسنه درختكاري و ترويج فرهنگ حفظ و احياي منابع طبيعي از تاريخ 15 لغايت 21 اسفندماه و با شعار "نهالكاري همگاني، براي ايراني سرسبز" در سراسر كشور برگزار مي‌شود.

سميعي با اشاره به اينكه درختكاري در ايران تنها به اسفند منتهي نمي‌شود، افزود: سازمان جنگل‌ها  با توجه به شرايط  اقليمي موجود و ميزان بارندگي‌هاي مناسب، نهالكاري‌ها را در سطح كشور از روز چهاردهم آذر آغاز كرده و تاكنون 12 ميليون اصله نهال با مشاركت اقشار مختلف مردم در كشور كاشته شده است.

وي با تاكيد بر مشاركت مردم و سازمان‌هاي مردم نهاد در حفاظت و توسعه نهال كاري، هفته منابع طبيعي را فرصتي مناسب براي استفاده از توان دستگاه‌هاي اجرايي و تشكل‌هاي مردم‌نهاد دانست و افزود: مردم سرمايه ارزشمندي براي حفظ و نگهداري منابع طبيعي محسوب مي‌شوند و اين هفته فرصت مناسبي براي مشاركت اقشار مختلف در سرسبزي ميهن اسلامي  است.

دبير ستاد هماهنگي برگزاري هفته منابع طبيعي و آبخيزداري در ادامه خاطر نشان كرد: پيشگيري در همه موارد بهتر از درمان است و بهترين راه براي پيشگيري از گرد و غبار، فرسايش خاك و بياباني شدن سرزمين، توسعه نهالكاري و تقويت پوشش گياهي است.

سميعي تصريح كرد:  15 تا 21 اسفندماه هر سال هفته «منابع طبيعي و آبخيزداري» است و نخستين روز اين هفته در تقويم تاريخ به نام روز «درختكاري» نامگذاري شده است كه در اين روز مردم با حضور در عرصه‌هاي منابع طبيعي با كاشت درخت به استقبال سال نو مي‌روند و با انجام اين كار نمادين در آستانه بهار، زندگي را به زمين باز مي‌گردانند.

وي درختان را نجات بخش زمين و زندگي بشر دانست و گفت: درختان دي‌اكسيد كربن و گازهاي مضر ديگر را جذب مي‌كنند و اكسيژن پس مي‌دهند تا از اين طريق اكسيژن خالص را براي نفس كشيدن در اختيار ما قرار دهند.

دبير ستاد هفته منابع طبيعي افزود: رهبر معظم انقلاب عنايت ويژه‌اي نسبت به پاسداري از فضاي سبز و ترويج امر درختكاري دارند و توصيه هر ساله ايشان براي حفظ جنگل‌ها و مراتع حجت را براي صيانت از منابع طبيعي برهمگان تمام كرده است.

سميعي اعلام كرد: سازمان جنگل‌ها به تاسي از انديشه‌هاي طبيعت دوستانه مقام معظم رهبري جهت فرهنگ‌سازي حفظ منابع طبيعي و ترويج درختكاري از اقشار مختلف مردم دعوت مي‌كند با اجراي سنت حسنه درختكاري، قدم بزرگي در جهت سرسبزي ايران عزيز بردارند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات