تجربه اجرای مسیر ویژه BRTبا نصب دوربین تا حد زیادی موفق بود

تجربه اجرای مسیر ویژه BRTبا نصب دوربین تا حد زیادی موفق بود

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر اصفهان، امیراحمد زندآور در صبح امروز در یکصدوپانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: خیابان‌هایی که این خط از آن عبور می‌کند موجب کاهش چشمگیر زمان تلف شده اتوبوس‌ها و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از این وسیله حمل و نقل همگانی شده است.
وی افزود: به طور متوسط روزانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از این خط استفاده می‌کنند. نصب نرده در خیابان سعادت آباد و حذف پارک حاشیه این خیابان بر اساس رویه پذیرفته شده در دنیا در اولویت دهی به حمل و نقل عمومی و محدود کردن خودروهای شخصی انجام شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فنآوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حال که از مشکلات زمان اجرای این مسیر گذر کرده‌ایم و این مساله برای مردم جا افتاده است نباید این دستاورد را از بین ببریم.
زندآور اضافه کرد: تجربه اجرای مسیر ویژه با نصب دوربین اگرچه برای اولین بار در اصفهان اجرا شد و تا حد زیادی هم موفق بود، لیکن نه به لحاظ عملکرد و ایمنی و نه به لحاظ هزینه قابل مقایسه با نصب نرده نیست. در خیابان جی چندین مورد تصادف ناشی از عبور ناایمن عابران پیاده از عرض خیابان و همچنین تخلفات بسیاری توسط موتور سیکلت ها ثبت شده است. به علاوه ورود مسافران به مسیر و عدم امکان کنترل ورود و خروج مسافران از گیت‌ها از دیگر معایب جداسازی بودن نرده است.
وی تاکید کرد:  تجربه اجرای نرده در خیابان سعادت آباد باید الگویی برای استناد جهت اجرا در سایر معابر باشد. به علاوه اینکه در خیابان سجاد که جداسازی با نرده انجام نشد هم اکنون پارک حاشیه‌ای دوبل و مورب به اوج رسیده است و اتوبوس‌ها در ترافیک گرفتار می‌شوند. لذا پیشنهاد می‌شود به جای اینکه نرده‌های سعادت آباد را جمع کنیم انرده گذاری را در خیابان سجاد نیز ادامه دهیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات