نشست فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور اتخاذ  ...

نشست فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور اتخاذ ...

نشست فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور اتخاذ تدابیر بیشتر برای مقابله با کرونا فردا برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در نشست مشترک جمعی از اعضای شورای شهر با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهارکرد: بعنوان نمایندگان مردم به خود فرض می‌دانیم که از تلاش‌های شبانه‌روزی جامعه درمان و پزشکی در این روزها کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری مشهد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده و همچنان نیز حمایت خود را ادامه خواهد داشت، گفت: دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی برای شهر مشهد وجود دارد و همجواری با مناطق مرزی، مهاجرین و جاذبه جمعیتی سبب شده تا حساسیت‌ها برای این شهر افزایش یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: در کنار این تهدیدها، یک سوم جمعیت شهر مشهد در مناطق حاشیه‌ای ساکن هستند و تراکم جمعیت در این مناطق، 3 برابر سایر نقاط شهر است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مشهد وابسته به زائر و گردشگر است، افزود: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تاثیرات منفی متعدد و مختلفی داشته ولی در عین حال سلامت مردم در اولویت نخست قرار دارد و باید نسبت به آن حساس بود.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: آمار و اطلاعاتی که درخصوص این ویروس منتشر می‌شود، باید منطبق با واقعیت باشد تا شهروندان و عموم مردم از یکسو نسبت به کرونا بی‌تفاوت نشوند و از سوی دیگر نگرانی و استرس نداشته باشند.

حیدری گفت: انتشار برخی آمار ممکن است نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کند؛ هراس اجتماعی آثار منفی دارد ولی از سوی دیگر کارکردهای مثبتی هم دارد و موجب می‌شود مردم این بیماری را جدی بگیرند.

وی در ادامه از عموم شهروندان خواست تا در خانه بمانند چراکه هیچ نقطه امنی جز خانه نیست و شهروندان باید این مهم را بعنوان دغدغه‌ای جدی مورد توجه قرار دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: بر روی حوزه روانی و فضای اجتماعی باید کار کنیم تا مانع از تشدید نگرانی‌های عمومی شویم و شهروندان احساس امنیت داشته باشند؛ در این راستا با بهره‌گیری از فضای اکران‌های شهری سعی کرده‌ایم تا آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه دهیم.

وی تبادل اطلاعات را یکی از عوامل تقویت‌کننده هم‎‌افزایی در بین عموم مردم و مسئولان دانست و گفت: شورای شهر پیوسته در ارتباط و تعامل با مردم است و با ارائه اطلاعات صحیح به جامعه و عموم شهروندان سعی خواهد داشت تا آرامش نسبی را در شهر حاکم کند و هم‌افزایی و اعتماد عمومی افزایش یابد.

حیدری در ادامه از برگزاری نشست فوق‌العاده اعضای شورای شهر در روز دوشنبه، 12 اسفندماه، خبرداد و اظهارکرد: در این جلسه پیرامون حمایت و همفکری برای پشتیبانی و حمایت از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد و تصمیمات این جلسه به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس شورای شهر مشهد در پایان گفت: مدیریت شهری در کنار حمایت‌های مستقیم خود سعی خواهد داشت تا سمن‌ها، خیرین و نیکوکاران را هم به سمت پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی سوق دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات