مشارکت ۳۷۰۰ نفر در سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی

مشارکت ۳۷۰۰ نفر در سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی

http://www.bananews.ir/استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور در استان طی آبان ماه سالجاری با حضور سه هزار و ۷۲۰ نفر خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، وحید جلال زاده صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ در آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ آبان ماه امسال آغاز شده و بیش از سه هزار و ۷۲۰ نفر در انجام مراحل مختلف این سرشماری مشارکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارائه اطلاعات صیح، شفاف و درست ارائه آمار در سرشماری نفوس و مسکن توسط مردم، اظهار داشت: ارائه این اطلاعات می تواند دولت را در تدوین برنامه های مختلف در بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یاری کند.

استاندار آذربایجان غربی با مثبت ارزیابی کردن کاهش مدت زمان سرشماری نفوس و مسکن از ۱۰ سال به پنج سال، بیان داشت: در کشوری در حال توسعه، نیازمند ارائه آمار و اطلاعات به روز بوده که سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یکبار نمی توانست نیاز های اطلاعاتی و آماری کشور را تامین کند.

جلال زاده با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات و آمار ارائه شده در این سرشماری کاملا اختصاصی و محرمانه بوده و فقط برای برنامه ریزی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: در این راستا مردم نیز باید با ارائه اطلاعات صحیح به پرسشگران، دولت را در برنامه ریزی درست برای توسعه و آبادانی کشور یاری کنند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از رسانه ها و بویژه صدا و سیمای مرکز استان خواست تا ابعاد مختلف و اهمیت سرشماری نفوس و مسکن را بیشتر برای مردم اطلاع رسانی کنند.

غلامرضا دیزج نژاد معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی و مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن نیز با ارائه اقدامات انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر این سرشماری در استان، گفت: در راستای اجرای این سرشماری نقشه های روستایی و شهری و تغییرات تقسیمات کشوری به هنگام سازی می شود.

 

 

    نظرات