تشدید خطر از بین رفتن جنگلها در سطح جهان

تشدید خطر از بین رفتن جنگلها در سطح جهان

http://www.bananews.ir/یک تشکل بین المللی که در زمینه حفاظت و بهبود جنگل ها فعالیت می کند هشدار داد، افزایش بیش ازحد پدیده های جوی و بلایای طبیعی،جنگل های جهان را در سال های آینده در معرض خطر فزاینده قرار خواهد داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این تشکل متشکل از ۱۴سازمان و دبیرخانه های بین المللی این هشدار را در حالی به جامعه جهانی اعلام کرد که فائو، گزارش جدید خود تحت عنوان ' اختلالات فیزیکی و تاثیر آنها بر سلامت جنگلها ' را منتشر کرد.

بر اساس گزارش فائو، تقریبا' چهار هزار پدیده شدید جوی که اصطلاحا' اختلالات فیزیکی نامیده می شود مانند گردباد، سیل، رانش زمین، طوفان شدید، زمین لرزه، فوران آتشفشان و آتش سوزی های بزرگ جنگل طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ در سطح جهان رخ داده است.

اخیرا' اتفاق های ساخته دست بشر مانند آلودگی های رادیواکتیو و نشت نفت نیز به این پدیده ها اضافه شده است.

این تشکل به مدیران جنگلها اعلام کرد سیاستهای جنگل مانند متنوع کردن گونه ها، استفاده از بادشکنها و الگوهای برداشت مرکب را برای محافظت از جنگلها در برابر فجایع به کار گیرند و خطرات و تاثیرات این رویدادها را به حداقل رسانند.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، 'ادواردو روجاز- بریالیز' معاون مدیرکل فائو در امور جنگل و رییس این تشکل گفت: انتظار می رود این اختلالات به طور فزاینده ای به لحاظ مقدار و فراوانی افزایش یابد.

وی افزود: بنابراین سازگاری و انعطاف پذیری مدیریت جنگل شامل همه بخشها و اجزا برای محافظت از منابع جنگلی جهان یک ضرورت است.

 

 

    نظرات