افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در برخی شهرها/ ظرفيت تصفيه‌خانه‌ها محدود است/ مصرف آب در كشور نگران كننده است

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در برخی شهرها/ ظرفيت تصفيه‌خانه‌ها محدود است/ مصرف آب در كشور نگران كننده است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «قاسم تقی‌زاده خامسی» روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري همزمان از 41 پروژه صنعت آب و برق در 6 استان كشور كه به‌صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد، با اشاره به همزماني افتتاح پروژه‌هاي صنعت آب كشور در نوزدهمين هفته پويش #هرهفته_الف_ب_ايران با روز ملي آب اظهار داشت: نقش آب در زندگي، هميشه جدي بوده و اين روزها در سراسر جهان اين نقش پررنگ‌تر و حياتي تر شده است.

مصرف آب در كشور نگران كننده است
وي با بيان اينكه وظيفه ما تامين آب با كيفيت براي مردم و مسئوليت اجتماعي جوامع، مصرف بهينه آب است، گفت: بارندگي‌هاي اخير به افزايش ذخاير آبي كشور كمك كرده، اما بايد توجه داشت كه ظرفيت تصفيه‌خانه‌ها محدود است و چون آب بايد در اختيار همه ايراني‌ها قرار گيرد، افزايش مصرف 30 درصدي آب در برخي شهرها و 15 درصدي در شهر تهران نگران كننده است.
تقي‌زاده خامسي همچنين با اشاره به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و انجام سنت خانه‌تكاني در خانواده‌هاي ايراني، بر ضرورت توجه جدي‌تر به مصرف بهينه آب تاكيد كرد و افزود: براي تامين آب با كيفيت و مطلوب براي مردم پاي کار هستيم و اين برنامه را دنبال مي‌كنيم.
وي با بيان اين كه درخواست ما از مردم مديريت مصرف در هنگام شستشو و خانه‌تكاني است، اظهار داشت: اين كار بايد تدريجي انجام و از هم‌اينك شروع شود و به زمان پيك مصرف موكول نشود.
معاون وزير نيرو در عين حال با اشاره به شيوع ويروس كرونا تصريح كرد: مردم مصمم هستند بتوانيم روند شیوع و مخاطرات این ویروس را شكست دهيم.
وي همچنين درباره پويش #هرهفته_الف_ب_ايران گفت: در اين پويش، طبق وعده عمل کرده و به تمام اهداف خود رسيديم و براي سال 99 هم با پروژه‌ها و خدمات بيشتر آماده مي‌شويم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات