برگزاری جلسه انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان زنجان در قالب ...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ،جلسه انسجام بخشی شورای مدیران استان زنجان در قالب پویش الف-ب-ایران با حضور مدیران عامل صنعت آب وبرق و با محوریت طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و افتتاح پروژه های آبفای استان از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر رضا اردکانیان وزیرنیرو در محل تصفیه خانه آب و فاضلاب زنجان، برگزارشد.

مهندس رضاپور ، رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان ومدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان اظهار داشت:در بارندگی های سال آبی 98-97 حدود 60 میلیون متر مکعب از کسری مخازن آب زیرزمینی استان که بیش از 2 میلیارد مترمکعب می باشد ،جبران شده است.

وی افزود: حدود16 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی از طریق پر کردن ، نصب و اصلاح منصوبات و تعدیل پروانه های بهره برداری در سال 98 در سفره های آب زیرزمینی ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان تصریح کرد: علیرغم افزایش بارندگی های استان ،کماکان کسری بالای مخازن و کمبود آب زیرزمینی در استان وجود دارد بنابراین نیازمند صرفه جویی جدی در تمام حوزه های مصرف آب هستیم .

در ادامه مهندس جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، با اشاره به  کمبود آب وگسترش فضای شهری و افزایش جمعیت ، ارتقای زیرساختهای تصفیه خانه فاضلاب زنجان را ضروری دانست و اظهارداشت: ارتقای مدل اول تصفیه خانه آماده بهره برداری بوده و احداث مدل دوم تصفیه خانه آب نیز در افق 1400 به پایان خواهد رسید.

در ادامه، دکتر اردکانیان وزیر نیرو به اجرای پروژه های مندرج در پویش الف-ب-ایران اشاره کرد و اظهارداشت:در این مدت توانسته ایم به عهد خود وفا کرده و از 227 پروژه ای که تعهد شده بود تاکنون 202 پروژه را به بهره برداری و افتتاح برسانیم و تا پایان سال نیز شاهد افتتاح و بهره برداری بالغ بر 25 پروژه خواهیم بود.

مقام عالی وزارت افزود:امروز در 6 استان: زنجان،لرستان، آذربایجان غربی،اصفهان،کرمان و قزوین جمعاً 41 پروژه بصورت همزمان با اعتبار بالغ بر 3007 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید و این امر برای مردم کشور بسیار امید بخش خواهد بود چرا که در درازمدت بخش بزرگی از نیازهای آبی و انرژی این استان ها را تأمین خواهند نمود.

در پایان، وزیر نیرو بهره برداری از ارتقاء پروژه مدول اول و آغاز کلنگ زنی احداث مدول دوم تصفیه خانه آب و فاضلاب زنجان را با ذکر صلواتی بر محمد و آل محمد بصورت ویدئو کنفرانسی اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات