پیام تبریک مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان به مناسبت روز ملی آب

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان طی پیامی 13 اسفند روز ملی آب را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی در این پیام آورده است:

بسم‌الله الرحمن‌الرحیم

«و جعلنا من الماء کل شی‌‌ء حی»

ایران به عنوان یکی از کشورهای واقع در کمربند خشک کره زمین با مشکل کم آبی مواجه است، رشد فزاینده جمعیت و نیاز به محصولات کشاورزی و دامی و محدودیت منابع آب و خاک به عنوان بستر اصلی تولیدات کشاورزی مسئله کم آبی را به گونه ای بسیار جدی فرا روی کشور قرارداده است. در واقع خشکسالی نیز به عنوان یک پدیده طبیعی همچون سایر پدیده های طبیعی به مدد دانش، آگاهی، برنامه ریزی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح، قابل پیش بینی و کنترل است و خسارت های ناشی از آن را می توان به حداقل رساند .

از آنجا که روز جهانی آب در تعطیلات نوروزی ایران قرار دارد، روز ملی آب به گسترش سواد آب و آگاهی در این زمینه کمک می‌کند. امسال در روز جهانی آب، شعار سال «آب و تغییر اقلیم» بیان شده است که نشان دهنده اهمیت موضوع تغییر اقلیم برای منابع آبی در سالیان آتی است و باید در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی بدان توجه کرد.

امروزه موضوع تغییر اقلیم و مشکلات ناشی از آن از بحران ‏های اساسی مدیریت منابع آب می باشد و از طرف دیگر با توجه به اینکه آب های زیرزمینی یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب می باشد تحلیل اثرات تغییر اقلیم بر آب های زیرزمینی و تخمین دقیق میزان تغذیه آنها در دوره آتی ضرورت می یابد. تغییرات اقلیمی نه تنها بر میزان ذخایر آب تاثیر گذاشته و باعث ایجاد خشکسالی یا سیلاب می‌شود، بلکه بر کیفیت آن نیز اثر گذار خواهد بود.

13 اسفندماه روز ملی آب با محوریت تغییر اقلیم را به تمام کنشگران این عرصه تبریک می‌گویم و امیدوارم مسئولیت اجتماعی و آگاهی جمعی در زمینه مصرف و سازگاری جهان با منابع آب روز به روز افزایش یابد و سیلاب‌های احتمالی آینده با مدیریت خوب و تاکید بر کمک مردم به یک نعمت و فرصت بزرگ الهی تبدیل شود.

هوشنگ ملایی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات