پرداخت قریب‌الوقوع مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های راهسازی

پرداخت قریب‌الوقوع مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های راهسازی

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت ساخت گفت: به زودی مطالبات پیمانکاران در پروژه‌های راهسازی پرداخت می‌شود تا مشکلی در اجرایی نشدن پروژه‌ها یا توقف آنها بوجود نیاید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، احمد صادقی در جریان بازدید از پروژه راه اصلی اردبیل ـ سرچم و پروژه‌های راهسازی خلخال در شهر خلخال، اظهار داشت: در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران به زودی مطالبات پیمانکاران سرچم ـ اردبیل و محور خلخال ـ پونل نیز پرداخت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پیمانکاران باید به تعهدات خود به طور کیفی و کامل عمل کرده و آن را اجرایی کنند، تصریح کرد: انتظار تعامل و همکاری بیشتری از پیمانکاران را داریم و باید به سمتی حرکت کنیم تا مطالبات پیمانکاران پرداخت شود تا رضایت طرفین نیز برقرار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از توسعه راه‌های اصلی و دو بانده کشور خبر داد و افزود: در بازدیدی که همچون ماه‌های گذشته از پیشرفت فیزیکی و عملیاتی راه اصلی اردبیل ـ سرچم داشتم روند اجرای پروژه را مناسب و فعال ارزیابی کردیم.

صادقی اضافه کرد: با توجه به کارکرد حقوقی پیمانکاران در این محور و همچنین پروژه فیروزآباد ـ آقکند و خلخال ـ پونل قول دادیم که بخشی از مطالبات این پیمانکاران را پرداخت و برخی ضعف و نقص‌ها را نیز برطرف کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم با پرداخت مطالبات پیمانکاران، روند اجرایی پیشرفت فیزیکی پروژه با سرعت بیشتری انجام شود تا شاهد رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف باشیم.

صادقی گفت: محور پونل ـ خلخال را تأمین اعتبار کردیم تا کل محورها آسفالت شده و به زودی زیر عبور رفته و تردد در آن انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش عمده‌ای از آسفالت محور سرچم و همچنین عملیات خاکبرداری، بتن‌ریزی و احداث گالری و احداث ورودی تونل‌ها و روشنایی آنها تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

صادقی در مورد بالا بودن هزینه زیرسازی راه در منطقه خلخال و اردبیل ابراز داشت: علت این امر کوهستانی و سردسیر بودن منطقه است که عمر مفید آسفالت را کاهش داده و در عوض به معضلات و مشکلات منجر شده است.

وی خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن مناطق موجب بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز راه می‌شود و کار در این مناطق به مراحل سخت‌تر و هزینه عملیات راهسازی، ابنیه و تونل نیز بسیار بالا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تلاش ما این است در مناطقی همچون اردبیل و خلخال که اعتبارات مناسب‌‌تری در بخش راهسازی و نگهداری راه اختصاص دهیم تا هر چه زودتر پروژه‌ها به نتیجه برسد.

 

 

    نظرات