استفاده ۱۰۰۰ معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری در ماه

استفاده ۱۰۰۰ معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری در ماه

استفاده ۱۰۰۰ معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری در ماه

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از استفاده ۱۰۰۰ معلول از ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطار شهری درهر ماه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص گفت: پس از تصویب لایحه اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان، بند ۲۷ منشور حقوق و مسئولیت های شهر نشینی و در راستای ایجاد رفاه برای معلولان جسمی و حرکتی و تسهیل در ارائه خدمات حمل ونقل عمومی درون شهری اتوبوس و قطار شهری در مهر ماه از سوی شورای اسلامی شهر مشهد برای هر فرد معلول با درجه شدید و خیلی شدید ۶۰سفر رایگان در هر ماه در نظر گرفته شد.
وی افزود: پس از ابلاغ این مصوبه سامانه ای توسط سازمان فاوای شهرداری مشهد برای ثبت نام معلولان راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: معلولان عزیز با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت نام و پس از تایید و احراز هویت آنها از سوی سازمان بهزیستی من کارت به نام فرد معلول صادر می شود.
کاظمی با بیان این که تا کنون بیش از هزار نفر از معلولان دارای معلولیت های شدید و خیلی شدید در این سامانه ثبت نام کرده اند اظهارکرد: از این تعداد پس از تایید سازمان بهزیستی برای ۱۰۰۸ معلول من کارت صادر شده است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: معلولان عزیزی که این کارت ها برای آنها صادر شده است می توانند در هر ماه ۶۰ سفر رایگان با قطار شهری داشته باشند.
وی گفت: این کارت ها با مراجعه به باجه های شارژ من کارت هرماه به میزان ۶۰ سفر شارژ می شود و باید در همان ماه استفاده شود زیرا سفرهای استفاده نشده در ماه قبل برای ماه بعد ذخیره نخواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات