هفته احسان و نیکوکاری بهانه‌ای برای دستگیری و  ...

هفته احسان و نیکوکاری بهانه‌ای برای دستگیری و ...

هفته احسان و نیکوکاری بهانه‌ای برای دستگیری و محبت برای گذر از بحران کرونا است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در این خصوص گفت: در شرایط امروز که بیماری کرونا جامعه ما را فراگرفته و سلامتی جامعه دچار تهدید شده است، قطعاً می‌توانیم به بهانه روز نمادینی مانند احسان و نیکوکاری نسبت به هم محبت بیشتری به ورزیم و نیکی خود را نسبت به هم افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز امروز جامعه برای عبور از این شرایط نگران‌کننده، تقویت درک متقابل شهروندان و شناسایی نیازهای همدیگر است و اینکه از کمک به همدیگر دریغ نکنیم به‌ویژه نسبت به اقشار ضعیف‌تر.

وی با یادآوری اینکه ممکن است شهروندان در مناطق کم برخوردار شهر در چنین روزهایی احتیاج بیشتری به اقلام خاص معیشتی و حمایتی داشته باشند، گفت: در یکی از جلسات کاری شورای شهر به این موضوع پرداختیم و مقرر شد سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری و شهرداری‌های مناطق در این خصوص فعال‌تر شده و کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار و رئیس این کمیسیون مأموریت یافتند بر این موضوع متمرکزشده و نظارت بر این قضیه را در دستور کار قرار دهند.

موحدی‌زاده اضافه کرد: کمیسیون باید ارتباط خود با نهادهای مرتبط با این قضیه را پررنگ کرده و شهرداری نیز در قالب شورای اجتماعی محلات و گرم‌خانه‌های در اختیار و سایر امکانات به کمک افراد شتافته در شب‌های سرد زمستانی کار مثبتی انجام دهد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه احسان و نیکوکاری در فطرت پاک و الهی انسان‌ها سرچشمه دارد، ادامه داد: در این روزهای سخت به محبت همدیگر احتیاج بیشتری داریم؛ نباید همدیگر را فراموش و رها کنیم و هرکس توان کمک کردن دارد، از نزدیکان خود شروع کرده و همسایگان و دوستان و آشنایان خود را دریابد.

موحدی‌زاده اظهارکرد: در این شرایط باید شهروندان، به‌ویژه افرادی که تمکن مالی بیشتری دارند، به همنوعان خود کمک بیشتری برسانند؛ از هیچ کمکی نبایددریغ کنیم و باید بدانیم که این روزهای سخت و بحران جدید نیز می‌گذرد، مشروط بر آنکه از کمک به یکدیگر دریغ نکرده، مراقبت‌های بهداشتی را لحاظ کرده و حتی‌الامکان در منزل بمانیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات