درختکاری نماد کارهایی است که ثمره آن در آینده مشخص می‌شود/ ابلاغ وزارت نيرو به شركت‌هاي آب و برق براي حداكثر مدارا با مشتركان تا پایان اردیبهشت‌ماه/ صنعت آب و برق براي توسعه برنامه‌هاي خود متكي درآمدهاست

درختکاری نماد کارهایی است که ثمره آن در آینده مشخص می‌شود/ ابلاغ وزارت نيرو به شركت‌هاي آب و برق براي حداكثر مدارا با مشتركان تا پایان اردیبهشت‌ماه/ صنعت آب و برق براي توسعه برنامه‌هاي خود متكي درآمدهاست

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز چهارشنبه در حاشيه آيين روز درختكاري اظهار داشت: امروز، روز درختكاري است و مردم ما اين سنت حسنه را به فراخور و در صورت مقدور به جا مي آورند؛ همه ما اهميت فضاي سبز را به خوبي مي دانيم و بهره‌مند هستيم و آن را توسعه خواهيم داد.
وی افزود: وقتي نهالي كاشته مي شود علاوه بر سهمي كه در توسعه فضاي سبز، حفظ محيط زيست و سلامت جامعه دارد نماد ديگري هم هست؛ اين كه ما فقط مسئول كارهايي كه در دوره و زمان مسئولیت خود به ثمر و نتيجه مي رسد، نيستيم، بلكه بايد بخشي از سرمايه، وقت، انرژي، فكر و همه منابع‌مان را صرف كارهاي كنيم كه نتيجه، بهره و ثمره‌اش بعدها مشخص مي‌شود و نهال‌كاري و درختكاري يكي از اين نمادهاست.
وي گفت: امروز نهال كوچكي را با اميد به اين كه به درخت تناوري تبديل و همه از سايه و بهره آن بهره‌مند مي شوند مي كاريم، در ديگر شئون كارمان به‌ويژه صنعت آب و برق هم بايد سهم و نقش كارهاي ضروري و خوبي كه ثمره اصلي آن در آينده نمود پيدا مي‌كند را به جا بياوريم.

از حيث تامين آب و برق با مشكل مواجه نيستيم
اردکانیان درباره مواجهه صنعت آب و برق با شرايط متاثر از ويروس كرونا در نقاط مختلف كشور تاكيد كرد: هم‌وطنان خاطر جمع باشند كه از حيث تامين آب و برق با مشكل مواجه نيستيم و اگر احيانا" محدوديتي وجود دارد به لحاظ ضرورت توجه جدي‌تر به مسائل بهداشتي در مصرف آب به‌ويژه در روزهاي آخر سال و سنت خانه تكاني است.
وزیر نیرو افزود: بایستی تلاش كنيم آب گوارا و با كيفيتي كه در اختيار ما قرار مي گيرد به مصارف ضروري اختصاص يابد و هر جا در هر زمينه اي كه مي شود از آب استفاده نكرد و يا كمتر استفاده كرد، رعايت لازم به عمل آيد.
وي اضافه كرد: در تامين آب شرب هیچگونه مشكلي نداريم، اما چون سيستم، يك سيستم شبكه اي است همه منابع آبي كه در واحدهاي تجاري و خانگي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از تصفيه‌خانه‌ها مي آيد و ظرفيت آنها محدود است. هر چند كه در سدها و منابع آب زيرزميني وضعيت مناسبي داريم اما مواقعي كه رودخانه ها سيلابي مي‌شوند و کدورت آب بالا می رود، ممكن است تصفیه‌خانه‌ها نتوانند با ظرفيت حداكثري كار كنند.
اردكانيان گفت: اميد است با رعايت هموطنان، مشكلي از حيث تامين آب كه اين روزها نقش عمده و اساسي در عرصه مقابله با كرونا دارد، مشكلي پيش نيايد.

مدارا با مشتركان آب و برق درباره قبوض
اردكانيان همچنين درباره پرداخت قبوض آب و برق، از ابلاغ وزارت نيرو به همه شركت هاي آب و برق در سراسر كشور تا پایان اردیبهشت‌ماه براي رعايت حداكثر مدارا با مشتركاني كه كسب و كار آنها به دليل شرايط كنوني كشور با محدوديت هايي مواجه شده به‌ويژه كساني كه در پرداخت قبوض و تعهدات خود مشكلاتي دارند خبر داد.
وي درباره پرداخت حق انشعاب هم افزود: پرداخت حق انشعاب‌هاي جديد كه قانوني است تقسيط و به كساني كه در پرداخت قبوض مشكل دارند تا پايان ارديبهشت مهلت داده مي‌شود.
اردكانيان خاطرنشان كرد: صنعت آب و برق، براي توسعه برنامه‌هاي خود امروز به ميزان زيادي متكي به اين درآمدهاست كه اگر با توقف مواجه شود نقش منفي در خدمات‌رساني خواهد داشت و ما نمي‌خواهيم اين آسيب به مشتركان وارد شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات