یک کارشناس: تبلیغ در بخش مسکن هیجان یا رخوت کاذب ایجاد میکند
یک کارشناس مسکن گفت: در هیچ کجای دنیا با مسکن به صورت سیاسی و تبلیغی برخورد نمیشود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بیتالله ستاریان ـ کارشناس مسکن ـ در گفتوگو با ایسنا، درباره تاثیر افزودن دو میلیون تومان به وام مسکن، بر توانمندی خانهدار شدن مردم، بیان کرد: افزایش دو میلیون تومان به وام، به صورت ماهیتی تاثیری بر امر خرید و فروش معاملات نمیکند، اما طرح موضوع و تبلیغات باعث تشنج در بازار میشود.
وی افزود: در دنیا با بازار مسکن با حساسیت برخورد میشود، یعنی چه بخواهند وام بدهند و چه نخواهند، اعلام نمیکنند و موضوع را رسانهای و تبلیغی نمیکنند.
این کارشناس ادامه داد: ۲۰۰۰ واحد هیچ رقمی در تولید نیست، ولی کسی که خانه ندارد، وقتی از افتتاح این۲۰۰۰ واحد باخبر شود، امید کاذب پیدا میکند.
ستاریان با بیان اینکه تولیدکننده ساختمان میداند۲۰۰۰ واحد رقمی در تولید مسکن نیست تصریح کرد: این تبلیغات مانع تولید بخش خصوصی میشود. برخورد و بهرهبرداری سیاسی از بخش مسکن، لطمه زیادی وارد میکند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر میخواهیم وام مسکن را افزایش دهیم، چه لزومی دارد در روزنامهها اعلام کنیم. مخفیانه به بانکها بخشنامه کنیم و نیازی نیست موضوع را در جامعه پخش و آن را ملتهب کنیم.
نظرات