خدمات غير حضوري به ارباب رجوع با تامين زيرساخت هاي لازم در راه وشهرسازي استان اصفهان

خدمات غير حضوري به ارباب رجوع با تامين زيرساخت هاي لازم در راه وشهرسازي استان اصفهان

خدمات غير حضوري به ارباب رجوع با تامين زيرساخت هاي لازم در راه وشهرسازي استان اصفهان
مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان: زيرساختها آماده است تا همه بتوانند تمام خدمات خود را به صورت الكترونيكي و در تعاملي دوسويه دريافت كنند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، دولت الكترونيك به‌عنوان يكي از مهم‌ترين بسترهاي ارائه خدمات دولت به مردم، شفافيت فرآيندها و نظارت كارآمد مي‌تواند فساد را به‌طور جدي ريشه‌كن و توسعه پايدار جامعه را تسهيل كند. اداره كل راه وشهرسازي با انجام چهار وظيفه حاكميتي در بخش هاي معماري و شهرسازي، مسكن و بازآفريني، املاك و راهسازي اين موضوع را همواره در اولويت هاي خود قرار داده و در جهت تسهيل در ارائه خدمات به مراجعه كنندگان اقدام كرده است.
عليرضا قاري قرآن مديركل راه وشهرسازي استان در اين باره گفت: بستر سازي امن الكترونيكي به منظور خدمات غير حضوري به ارباب رجوع در چهار محور ميز خدمت الكترونيك، اطلاع رساني الكترونيكي، خدمات الكترونيكي به پيمانكاران و خدمات الكترونيكي شهراه در حال انجام است.
وي در ادامه به جزئيات اين چهار محور اشاره داشت و گفت: در ميز خدمت الكترونيكي، ارتباط مستقيم با مديركل با قابليت دريافت كد رهگيري و مشاهده پاسخ، درخواست خدمت با قابليت ارائه درخواست به كليه خدمات شناسه دار و دريافت كد رهگيري ، پيگيري مكاتبات با قابليت دريافت كد و مشاهده گزارش مكاتبات، فرمهاي تكريم ارباب رجوع به منظور نظر سنجي و خدمات به تفكيك معاونت ها و ادارات با قابليت مشاهده گزارش كارها مقدور است.
در بخش اطلاع رساني الكترونيكي ضمن مشاهده اخبار و گزارشات، خدمات شهروندي به تفكيك معاونت ها و معرفي شرح خدمات و وظايف و شناسنامه خدمات الكترونيك با قابليت اطلاع شهروندان از شرح خدمات، مستندات مورد نياز، قوانين و مقررات ، پاسخ به سوالات، مراحل گردش كار، آدرس محل ارائه خدمات، نمودار فرايند و روش ارائه براي كليه خدمات ابلاغ شده از سازمان اداري و استخدامي كشور قابل ملاحظه است.
در بخش سوم و در ارائه خدمات به پيمانكاران، سامانه جامع فاوا داراي قابليت ارسال پيامك شماره سند و مشاهده روند گزارش مالي اسناد و خلاصه سند و همچنين اطلاعات كنترل پروژه هاي عمراني و پيشرفت فيزيكي و ريالي آنها است.
سامانه پي وب جهت ارسال و گردش صورت وضعيت الكترونيك پروژه ها بصورت آزمايشي براي چند پروژه كلان استان راه اندازي شده و پس از تكميل كليه خدمات اداره كل به پيمانكاران الكترونيكي و غير حضوري مي شود.
خدمات الكترونيكي شهراه به عنوان چهارمين محور ارائه خدمات الكترونيكي است كه شامل گزارشات شهروندي، طرح شكايت، دسترسي آزاد به اطلاعات ، گزارشات تخلفات ساختماني و شهرسازي مي باشد.
مديركل راه وشهرسازي استان در پايان به پروژه بسيار مهم و با ارزش اين اداره كل در حوزه دولت الكترونيك و در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: سامانه يكپارچه شهرسازي هوشمند و دبيرخانه الكترونيك كارگروه امور زيربنايي در حال ايجاد است كه نسخه آزمايشي آن آماده شده و طي آن، فرايند از متقاضي شروع و كليه مراحل و استعلامات بين دستگاهي و كليه شهرداري ها و فرمانداري هاي استان بصورت الكترونيكي انجام مي شود.
گفتني است آدرس سايت اداره كل راه وشهرسازي استان به نشاني:www.isfahan.mrud.ir آماده ارائه خدمات مورد نظر مي باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات