طراحی پنجره خورشیدی با قابلیت تولید و کنترل جریان الکتریسته

طراحی پنجره خورشیدی با قابلیت تولید و کنترل جریان الکتریسته

بنانیوز- یک واحد فن آفرین در اصفهان توانست پنجره خورشیدی تولید کند.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت تیام پارسی پاسارگاد از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به طراحی و ساخت پنجره خورشیدی با قابلیت تولید، ذخیره سازی و کنترل جریان الکتریسته از نور خورشید شد.

مدیر عامل شرکت تیام پارسی در خصوص این پنجره گفت: این پنجره به صورت دو جداره ساخته شده است و علاوه بر تولید الکتریسته، عایق حرارت و صوت نیز می باشد.

حمیدرضا عزیزیان بیان داشت: صفحات مبدل نور خورشید به الکتریسته، به گونه‌ای در پنجره جانمایی شده است که یک ولتاژ ثابت ایجاد می کند و با تغییر زاویه تابش خورشید، الکتریسته تولید شده از آن تغییر نمی کند.

وی اظهار داشت:از مزایای استفاده از این پنجره، قابلیت استفاده در هر نوع ساختمان و در اندازه دلخواه است و امکان استفاده از آن در انواع قاب‌های موجود (آلومینیومی و چوبی) وجود دارد.

گفتنی است، شرکت تیام پارسی از سال ۱۳۸۷ در پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان استقرار یافته و تاکنون موفق به تولید دستگاه های پایش وضعیت ارتعاشی و مدل ساز ارتعاشی، تولید دستگاه های داده بردار و دستگاه پردازشگر اطلاعات شده است.

    نظرات