بازدید سرزده رئیس شورای شهر شیراز از معاونت عمرانی شهرداری/ رشد ۱۳۰ تا ۳۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های

بازدید سرزده رئیس شورای شهر شیراز از معاونت عمرانی شهرداری/ رشد ۱۳۰ تا ۳۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در این بازدید با بیان اینکه فلسفه وجود همه نهادها و سازمان‌ها، خدمت‌رسانی به مردم است، اظهار داشت: در این زمینه شاید هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری نمود عینی ندارد چرا که هر کاری در این دستگاه انجام می‌گیرد نوعی خدمت‌رسانی به شهروندان محسوب می‌شود.
وی بهبود خدمت‌رسانی به شهروندان را ازجمله اهداف اصلی شورای پنجم شیراز دانست و افزود: بسیار مهم است که خدمت‌رسانی به شهروندان با شیوه‌های درست انجام پذیرد؛ ازجمله اینکه خدمات شهرداری باید جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار دهد، با سرعت بیشتری انجام شود، به سهولت در دسترس همگان قرار گیرد و با کمترین قیمت ارائه شود، در عین حالی‌که با کاهش کیفیت همراه نشود.
موسوی با تقدیر از حوزه عمرانی شهرداری شیراز در انجام وظایف خود، تصریح کرد: اینکه در این شرایط سخت مالی و اقتصادی، پروژه‌های کوچک و بزرگ در این شهر نه‌تنها تعطیل نشده بلکه با قدرت بیشتری اجرا می‌شود برای شهروندان و نمایندگی آن‌ها در شورا، ارزشمند و قابل تقدیر است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه کاهش مدت‌زمان عادی بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی یک امتیاز برای این حوزه محسوب می‌شود، در عین حال تصریح کرد: البته این امتیاز مشروط به این است که به هیچ عنوان اصول فنی و کیفی پروژه‌ها قربانی سرعت اجرای آن نشود که خوشبختانه به‌نظر می‌رسد تاکنون بحث کیفیت نیز در پروژه‌های شهرداری به خوبی رعایت شده است.
موسوی خدمت به مردم را از بزرگترین توفیق‌های خداوند توصیف و اذعان کرد: خدمت صحیح به مردم کار بسیار سختی است چرا که باید تمام آداب آن را هم به جا بیاوریم و امانت‌دار خوبی برای تمام لحظات مسؤولیت و امکاناتی باشیم که از طرف همین مردم در اختیار ما گذاشته شده است.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت وجدان کاری و رعایت انضباط همه‌جانبه، خطاب به عموم کارکنان شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که زمان و امکانات همه ما محدود است و باید از تمام موقعیت‌های کوچک و بزرگ برای خدمت‌گذاری درست به مردم استفاده کنیم.*

* شهرداری شیراز ظرفیت اجرای بزرگترین پروژه‌های کشور را داردمهندس

«اسماعیل صالحی» معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در ابتدای این بازدید، سرعت اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی شیراز را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: طی 6 ماه اخیر در اجرای پروژه‌های بزرگ شیراز شاهد رشد 130 تا 300 درصدی بودیم که عمدتاً شامل پروژه‌هایی با حجم سنگین کاری و اعتبارات قابل توجه بوده است.
وی سرعت‌بخشی به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شیراز را نشانی از ظرفیت بالای مجموعه شهرداری شیراز دانست و اضافه کرد: بررسی وضعیت پروژه‌های کلان عمرانی در شیراز و روند اجرای آن‌ها ثابت می‌کند که شهرداری شیراز در هر شرایطی این ظرفیت را دارد که بزرگترین پروژه‌های کشور را هم به خود اختصاص دهد.
گفتنی است در ادامه این برنامه، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با همراهی مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی، از ساختمان جدید شهرداری شیراز نیز بازدید کردند.
صرفه‌جویی اقتصادی، افزایش ایمنی با تکنیک‌های فنی و عمرانی، بسترسازی برای حرکت به سمت شهرداری الکترونیک و ارائه‌ی خدمات متمرکز در حوزه‌های مختلف شهرداری، ازجمله ویژگی‌هایی بود که معاون شهردار شیراز برای پروژه برشمرد.
پایان گزارش/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات