توصيه‌هاي يگان حفاظت محيط‌زيست براي روزهاي پاياني سال؛

توصيه‌هاي يگان حفاظت محيط‌زيست براي روزهاي پاياني سال؛

فرمانده يگان حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست از مردم خواست تا با حفظ محيط زيست وارد سال جديد شوند و تاكيد كرد: در روزهاي پاياني سال لاستيك آتش نزنيد و حيوانات را از طبيعت خارج نكنيد.

به گزارش «پارما» از  پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، سرهنگ جمشيد محبت خاني گفت: روز چهارشنبه آخر سال، آتش زدن لاستيك و استفاده از ترقه علاوه بر آلودگي هوا و صوت باعث آتش سوزي در مناطق چهارگانه حفاظت شده خواهد شد؛ به همين منظور به خاطر حفظ سلامت و محيط پيرامون از آتش زدن لاستيك و غلطاندن آن و همچنين استفاده از ترقه هاي دست ساز و پرخطر خودداري شود.

وي همچنين در خصوص فروش حيات وحش در آستانه سال نو اظهارداشت: متاسفانه در روزهاي پاياني سال در حالي به استقبال نوروز مي رويم كه حيواني را خارج از طبيعتش اسير مي كنيم، به جز اين كه اين كار از نظر اخلاقي كار نكوهيده اي است از نظر قانوني هم قاچاق محسوب مي‌شود. يگان حفاظت محيط زيست به جد با اين موضوع (خريدار و فروشنده) برخورد خواهد كرد و مردم هم مي توانند با شماره 1540 تماس بگيرند و اين تخلفات را گزارش دهند.

محبت خاني درباره ماهي هاي قرمز شب عيد گفت: پيشنهاد ما به مردم اين است كه ماهي هاي قرمز را نخرند اما در صورت خريد، به هيچ وجه به آن دست نزنند و فقط در مراكز مشخص شده آنها را رها كنند در غير اينصورت به طبيعت آسيب جدي وارد خواهد شد.

فرمانده يگان سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص روز آشتي با طبيعت ( سيزده بدر ) افزود: اين روز، روز آشتي با طبيعت است و نبايد با رفتارهاي اشتباه مانند برپا كردن آتش و شكستن شاخه هاي درخت، با طبيعت دشمني كرد.

محبت خاني در خصوص پسماندهاي به جا مانده در اين روز گفت: به هيچ وجه زباله هاي خود را در طبيعت رها نكنيد زيرا زباله هايي مانند شيشه با تابش آفتاب موجب آتش سوزي در طبيعت مي شود.
وي در پايان تصريح كرد: توصيه هاي محيط زيستي براي چهارشنبه آخر سال، روز طبيعت و ايام پاياني سال باعث بهبود شرايط زندگي خودمان و حفظ محيط زيست خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات