ورودی مسافر از پایانه امام رضا(ع) حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است/ کاهش  ...

ورودی مسافر از پایانه امام رضا(ع) حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است/ کاهش ...

ورودی مسافر از پایانه امام رضا(ع) حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است/ کاهش ۶۰درصدی مسافران قطار شهری و ۴۵ درصدی مسافران ناوگان اتوبوسرانی

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ورودی مسافر از پایانه امام رضا(ع) در ۱۵ روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهری برگزار شد با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه حمل ونقل در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به این که تا کنون هر سازمانی بر اساس تجارب خود اقداماتی انجام داده و نمی دانیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، پیشنهاد می دهم برای پیشبرد کارها مدیریت بین بخشی تشکیل شود.
وی با بیان این که در حوزه تاکسیرانی و مبادی ورودی شهر بالغ بر ۵۵ درصد کاهش مسافر داشته ایم، اظهارکرد: در کنار این موضوع در خطوط شهری تاکسیرانی نیز شاهد کاهش مسافر هستیم.
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ناوگان تاکسیرانی روزانه ضد عفونی می شود و برای این کار ۱۲ اکیپ در شهر فعال شده اند.
وی اضافه کرد: در کنار ضد عفونی کردن تاکسی ها، کیسوک های تاکسی و ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی مبادی ورودی شهر نیز مجهز به مواد ضد عفونی کننده شده اند.
کاظمی ادامه داد: همچنین تعدادی از تاکسیرانان در حرکتی خودجوش اقدام به ضد عفونی کردن تاکسی ها و خودروهای شخصی شهروندان کرده اند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه تاکسیرانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، استفاده از نرم افزارهای الکترونیک برای پرداخت کرایه است که در این راستا روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تاکسی مجهز به سیستم پرداخت الکترونیک می شوند.
وی به کاهش حدود ۶۰ درصدی مسافر در خطوط قطار شهری مشهد طی ۱۵ روز گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در روزهای عادی ۲۴۰ هزار مسافر توسط خطوط قطار شهری جابه جا می شد که در اسفند ماه این تعداد به ۲۵۰ هزار مسافر افزایش پیدا می کرد اما پس از شیوع ویروس کرونا، این تعداد مسافر به روزانه ۶۰-۷۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: با این حال واگن ها و ایستگاه های قطار شهری هر روز ضد عفونی و ایستگاه ها و واگن ها مجهز به مواد ضد عفونی کننده برای استفاده شهروندان شده اند.
کاظمی با بیان این که یکی از دغدغه های شهروندان و شهردار مشهد ورودی مسافر به مشهد از طریق پایانه امام رضا(ع) بود، اضافه کرد: بر این اساس تعداد ۱۰ تب سنج لیزری توسط پایانه خریداری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امدادگران هلال احمر برای چک کردن مسافران در پایانه مستقر شده اند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند شاهد کاهش حدود ۳۰ درصدی ورودی و خروجی مسافر از طریق پایانه امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که این عدد طی دو روز گذشته به ۴۰ درصد رسیده است.
وی در ادامه گفت: در کنار کاهش مسافر ناوگان تاکسیرانی و قطار شهری، تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: علیرغم این موضوع ناوگان اتوبوسرانی در پایان هر مسیرضد عفونی و برای حفظ سلامت رانندگان کابین اتوبوسرانان نیز محصور شده است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات