اولویت توزیع ماسک با پاکبانان و کارگران خدمات شهری است/ زباله ها به  ...

اولویت توزیع ماسک با پاکبانان و کارگران خدمات شهری است/ زباله ها به ...

اولویت توزیع ماسک با پاکبانان و کارگران خدمات شهری است/ زباله ها به صورت بهداشتی و طبق پروتکل استاندارد دفن می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: اولویت توزیع ماسک با پاکبانان و کارگران خدمات شهری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی امروز درجلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرداری که با حضور شهردار، معاونین و مدیران شهری برگزار شد، افزود: با توجه به هماهنگی خوبی که در شهرداری مشهد وجود دارد تا حد امکان سعی در رفع نیازهای پاکبانان و کارگران خدمات شهری به ویژه آنهایی که در حوزه ضد عفونی کردن اماکن عمومی فعال هستند، داشته ایم اما با کمبودهایی روبه رو هستیم که در سطح کشور هم وجود دارد.
وی اضافه کرد: از امروز قابلیت تولید بخشی از نیازهای مان به ماسک را داریم که این ماسک ها با اولویت کارگران درصف خدمت توزیع خواهد شد و از شهرداران مناطق می خواهیم که روی توزیع ماسک ها نظارت داشته باشند.
وی با بیان این که روزانه ۷ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و گند زدا تحویل گرفته می شود، اظهارکرد: به دنبال تامین اسپری های ضد عفونی کننده هستیم تا به صورت شخصی در اختیار کارگران خدمات شهری و پاکبانان قرار داده شود.
یعقوبی تصریح کرد: همچنین ۱۲ اکیپ پزشکی در مناطق مختلف حضور پیدا کرده و نیروهای کارگری را باتب سنج و ویزیت های بالینی نسبت به ابتلا به ویروس کرونا چک می کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: خطوط بازیافت زباله های خشک تعطیل و زباله ها به صورت بهداشتی و طبق پروتکل استاندارد دفن می شوند.
وی بابیان این که روزانه حدود ۲۳ تن پسماند پزشکی پس از بی خطر شدن توسط دستگاه اتوکلاو از بیمارستان ها جمع آوری و دفن می شود، افزود: زباله های بیمارستان شریعتی و امام رضا(ع) نیز با سرویس های ویژه جمع آوری و بدون توقف به محل های دفن زباله انتقال داده می شوند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این روزانه پنج تن زباله پزشکی درمانگاه ها و ۱۵۰۰ مطب پزشکی نیز توسط پیمانکار جمع آوری و پس از بی خطر شدن در محل دفن پسماند تحویل سازمان مدیریت پسماند می شود.
وی در ادامه گفت: طی ۱۵ روز گذشته و پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تولید پسماند شهر مشهد حدود ۱۲-۱۵ تن افزایش پیدا کرده است که از شهروندان درخواست می شود تا برای حفظ سلامتی خود زباله هایشان را در پلاستیک های دربسته و در زمان جمع آوری زباله هر شب بیرون از منزل قرار دهند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات