نیم ساعت نخست توقف در محدوده پارک حاشیه ای خیابان رایگان است

نیم ساعت نخست توقف در محدوده پارک حاشیه ای خیابان رایگان است

http://www.bananews.ir/دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور گفت: طبق ماده ۱۵ قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، نیم ساعت نخست توقف در محل پارک های مجاز حاشیه ای خیابان (پارکبان) رایگان بوده و هزینه پارک خودرو صرفا برای بیش از نیم ساعت بین ساعت هفت تا ۲۱ قابل دریافت خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'مجتبی شفیعی' در گفت و گو با ایرنا، هر گونه مصوبه دریافت هزینه پارک حاشیه برای نیم ساعات نخست توقف را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: طبق ماده ۱۵ قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، شوراهای اسلامی شهر می توانند حق توقف را برای بعد از نیم ساعت اول تصویب کنند که پس از تصویب فرمانداری ذیربط و وزیر کشور قابل اجرا خواهد بود.

وی ادامه داد: بدیهی است بر اساس قانون جدید، مردم می توانند به طور رایگان نسبت به پارک خودروی خود در محل های پارک حاشیه ای به مدت نیم ساعت اقدام کنند و هیچ پارکبانی حق برخورد یا مطالبه وجهی نخواهد داشت.

دبیر شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در مورد انتشار خبری مبنی بر افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه پارک حاشیه ای در شهر تهران، خاطر نشان کرد افزایش هزینه های جاری در حوزه حمل و نقل به طور کلی بر خلاف سیاست های دولت بوده و تا آنجا که اطلاع دارم این موضوع به تایید فرمانداری تهران هم نرسیده است.

شفیعی اضافه کرد: افزایش جهشی این هزینه نمی تواند مبنای کارشناسی داشته باشد و احتمالا در راستای درآمدزایی برای شهرداری تهران برنامه ریزی شده است.

وی گفت: طبق تبصره دو ماده ۱۵ قانون فوق، کلیه درآمدهای حاصل از دریافت حق توقف در پارک حاشیه ای بایستی به خزانه دولت واریز شود تا متعاقبا جهت پارکینگ های عمومی از طریق شهرداری ها هزینه شود که در این خصوص نیز از قرار اطلاع هنوز مبلغی از سوی شهرداری به خزانه واریز نشده است.

 

 

    نظرات