آتش‌نشانان کرمانی از یک فاجعه جلوگیری کردند

آتش‌نشانان کرمانی از یک فاجعه جلوگیری کردند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه هفدهم اسفندماه، حادثه پخش‌شدن مقدار قابل توجهی گازوئیل در بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای، به سامانه 125سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، به نقل از ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، محمدرسول جهانشاهی افزود: بلافاصله بیست نفر آتش‌نشان از چهار ایستگاه سازمان آتش‌نشانی با پنج دستگاه خودروی اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند و عملیات ویژۀ اطفای حریق  را آغاز کردند.

وی با اشاره به جاری‌شدن حجم  بسیار زیادی گازویل به طول تقریباً یک کیلومتر بر سطح بزرگراه گفت: با توجه به این‌که دو دستگاه خودروی عبوری طعمه حریق شده بود و احتمال خطر آتش‌سوزی وسیع‌تر خودروها وجد داشت، گفت: مخزن مواد قابل اشتعال که حاوی مقدار زیادی گازوئیل بود، از قسمت بار یک کامیونت خارج شده و باعث جاری‌شدن این حجم از گازوئیل در سطح بزرگراه شده بود.

جهانشاهی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور ایمن‌سازی محیط خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با مسدود کردن مسیر و حضور پلیس در محل، از تردد دیگر خودروها در محل حادثه جلوگیری کردند و پس از آن، با خاک‌پاشی با کمک سایر عوامل شهرداری، محل را ایمن‌سازی و از حادثۀ دیگر و بزرگ‌تر جلوگیری کردند.

وی با ارائه هشداری بیان کرد: در هنگام حوادث مشابه از تردد و تجمع در محل حادثه جدٱ خودداری شود؛ چون کوچک‌ترین اتفاق و بی‌احتیاطی می‌تواند به حوادث بسیار خطرناک و غیرقابل جبرانی تبدیل شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات