ستاریان:  از ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد به بازار جلوگیری شود

ستاریان: از ورود مصالح ساختمانی غیراستاندارد به بازار جلوگیری شود

یک استاد دانشگاه گفت: در روند تولید کالاهای غیراستاندارد فقط متقاضی آسیب نمی‌بیند، بلکه این آسیب شامل کل جامعه می‌شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: اینکه مهندسان ناظر بتوانند سر ساختمان، خودشان مصالح را آزمایش کنند طبیعتا کار بسیار مشکلی است.

وی افزود: ما از این توان برخوردار هستیم که کالاهایی غیراستاندارد را کارگاهی نکنیم و سازمان استاندارد طبق وظیفه‌اش باید مصالح استاندارد تولید کند. بسیاری از کالاهایی که دارای آرم استاندارد، در واقع دارای استاندارد نیستند.

این کارشناس ادامه داد: باید استانداردهایی تعیین کنیم که مطابق شرایط اقلیمی کشور و مناطق خودمان باشد زیرا همه مصالح در بعضی از نقاط کاربردی نیستند.

ستاریان تصریح کرد: سازمان استاندارد از بودجه‌ی کافی برای تاسیس آزمایشگاه‌های کنترل مصالح، برخوردار نیست.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: سازمان استاندارد باید طوری وارد عمل شود که استاندارد ‌بودن مصالح را بررسی کند و همچنین به طور مرتب تست و کنترل کافی بر تولیدات داشته باشد.

وی اظهار کرد: از مهندسان ناظر درخواست می‌کنیم مصالح فاقد استاندارد را وارد کارگاه نکنند چراکه ما در شرایطی قرار داریم هر کالایی که تولید می‌شود خریدار و متقاضی کافی دارد.

ستاریان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد باید توانایی‌هایش را افزایش دهد و تمامی مصالح را استاندارد کرده و از ورود کالاهای غیراستاندارد به بازار جلوگیری کند.

 

 

    نظرات