هشدار به وزارت راه و شهرسازی:  احتمال توقف گازرسانی به مسکن مهر

هشدار به وزارت راه و شهرسازی: احتمال توقف گازرسانی به مسکن مهر

www.bananews.irمجری گازرسانی به واحدهای مسکونی پروژه مسکن مهر هشدار داد در صورتی که منابع مالی برای گازرسانی به واحدهای مسکونی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین نشود، گازرسانی به یک میلیون و ۱۰۰هزار واحد مسکونی با چالش روبرو می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد امیرخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی مسکن مهر باید هر چه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کند، گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز برای گازرسانی به ۱۵۱هزار واحد مسکونی این پروژه تخصیص یافته است.

به گفته او برای گاز رسانی به یک میلیون و ۱۰۰هزار واحد مسکونی به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او با اشاره به این‌که شرکت ملی گاز تاکنون گازرسانی به پروژه مسکن مهر را معطل نگذاشته است، خاطر نشان کرد: در هیچ کدام از پروژه‌های مسکن مهر که گازرسانی به آن‌ها با تاخیر مواجه شده، علت نبود منابع مالی نبوده است، بلکه به دلیل نبود آمادگی فنی منطقه بوده که آن هم تنها سرعت گازرسانی را کاهش داده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختصاص منابع داخلی شرکت ملی گاز به گازرسانی به پروژه مسکن مهر، ‌آیا این گونه به سایر برنامه‌های این شرکت آسیبی وارد نشده است؟ گفت: با توجه به مدیریت خوب مدیر عامل شرکت ملی گاز و وزارت نفت توانستیم با تمهیداتی این مشکل را حل کنیم، اما در صورتی که این موضوع ادامه یابد، گازرسانی به مسکن مهر مقدور نیست.

او در پایان اظهار کرد: البته وزارت راه و شهرسازی برای تامین منابع مالی گازرسانی به ۱٫۱ میلیون واحد مسکونی پروژه مسکن مهر مذاکراتی را با یکی از بانک‌ها داخلی صورت داده است تا شاید قسمتی از ۶۰۰ میلیارد تومان توسط منابع داخلی بانک‌ها تامین شود.

 

 

    نظرات