چالش در کارآیی تشکل‌های پیمانکاری ساختمان

چالش در کارآیی تشکل‌های پیمانکاری ساختمان

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) http://www.bananews.ir/نایب رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و تجهیزاتی ایران گفت: عدم الزام شرکت‌های فعال پیمانکاری به عضویت در انجمن‌های مربوطه ضمن اینکه تبعات منفی متعددی را دنبال دارد از دیگر سو باعث می‌شود که این انجمن‌ها در تامین هزینه‌های جاری خود دچار مشکل شوند؛ چرا که عموما انجمن‌ها از محل حق عضویت اعضا، هزینه‌های خود را تامین می‌کنند.

این در شرایطی است که بازنگری در قوانین مربوط به تشکیل انجمن‌های صنفی و الزامی‌شدن عضویت اعضا در این انجمن‌ها سبب کنترل بر نحوه عملکرد پیمانکاران می‌شود.

حسن سعادتمند در گفت‌وگو با ‌فارس تصریح کرد: در این شرایط انتظار می‌رود که مسوولان مربوطه در فرآیند تدوین و تصویب قوانین مربوط به صنف پیمانکاری کشور نظرات و پیشنهادهای نمایندگان این صنف را مورد توجه قرار دهند. چرا که با توجه به وجود شناخت کامل نسبت به مسائل و موضوعات صنفی بیش از دیگران می‌توانند دولتمردان را در این زمینه یاری کنند.به گفته وی، در حال حاضر حدود ۲۵ هزار شرکت پیمانکاری در قالب اعضای انجمن‌های استانی تحت پوشش کانون سراسری در کشور وجود دارد.

 

 

    نظرات