راهکارهای مبارزه با گیاه مهاجم غیربومی در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شد

راهکارهای مبارزه با گیاه مهاجم غیربومی در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: به جهت جلوگیری از انتشار بیش از حد گیاه غیربومی پرطاوسی سنبله‌ای که عواقب و تبعات منفی را در گرداب بن ایجاد خواهد کرد، مقرر شد شهرداری بن با همکاری دانشگاه شهرکرد نسبت به ریختن ماهی در گرداب در هر هکتار ۱۰۰۰ قطعه ماهی اقدام و در صورت نیاز همزمان با اقدام بیولوژیکی نسبت به جمع آوری و انتقال گیاه مذکور به محل های مجاز پیگیری کند.

شهرام احمدی افزود: همچنین یک ماه پس از ماهی‌ریزی شهرداری بن در خصوص تغییرات ایجاد شده در این محل، گزارشی در جلسه آتی کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان ارائه کند.

وی ادامه داد: شهرداری شلمزار با هماهنگی دانشگاه شهرکرد موضوع گیاهان مهاجم را در دریاچه شلمزار بررسی کرده و راه حل مناسب جهت مرتفع شدن این مشکل را در جلسه بعدی این کارگروه ارائه دهد.

احمدی عنوان کرد: با توجه به تبعات منفی بوجود آمده در پی انتشار گیاه مهاجم غیربومی پرطاوسی سنبله‌ای، مقرر شد با عنایت به اینکه علاوه بر گرداب بن گیاه سنبله ای پرطاووسی در بعضی دیگر از مناطق استان از جمله دریاچه شلمزار و تالاب چغاخور نیز وجود دارد، سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بحران استان پیگیری تامین بودجه وخرید یک دستگاه جمع آوری گیاه مهاجم را از طریق اعتبارات سال ۱۳۹۹ برای استان انجام که در صورت نیاز هر منطقه از استان از این دستگاه استفاده شود.

سی و هشتمین کارگروه مخاطرات زیست محیطی به دبیری حفاظت محیط زیست استان و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران و مسئولان دستگاه های عضو کارگروه در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات