پایان فصل شکار در بوشهر؛ حفاظت محیط‌‌زیست با شکارچیان متخلف برخورد می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، بر اساس اعلام یگان حفاظت محیط‌ زیست بوشهر و طبق دستورالعمل‌های صادره در حال حاضر فصل شکار در این استان به پایان رسیده است بنابراین با پایان اعتبار پروانه‌های شکار صادره برای افراد، هرگونه شکار در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست و آزاد با سلاح شکاری ممنوع اعلام شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست بوشهر ضمن تاکید ویژه بر مسئله پایان فصل شکار در این استان اظهار داشت: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در طول فصل شکار علاوه بر پایش مناطق تحت مدیریت، امسال ماموریت‌های زیادی در راستای برخورد با متخلفان به انجام رسانده اند.

سید احسان موسوی پایان اعتبار پروانه‌های شکار صادره و ممنوعیت هرگونه شکاردر مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست و آزاد با سلاح شکاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به فصل زادآوری  عملا فصل شکار در بوشهر برای شکارچیان به پایان رسیده، اگر افرادی اقدام به شکار غیرمجاز کنند ادوات آنان توسط ماموران محیط زیست توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر توقیف ادوات، شکارچیان غیرمجاز امکان اخذ پروانه شکار در سال بعد را نیز از دست می‌دهند تصریح کرد: با توجه به حضور پرندگان در تالاب‌های بوشهر و مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست تا پایان امسال و بازگشت آن‌ها به سرزمین‌های خود پس از اتمام دوره زمستان‌گذرانی هرگونه اقدام به شکار ممنوع اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست بوشهر توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست این استان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و کمک به حفظ حیات‌وحش دارند از اولویت‌ها و برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود.

وی ایثار و فداکاری محیط‌بانان را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌ بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود، شجاعانه در مقابل متجاوزان به طبیعت ایستادگی می کنند.

موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه افزود: با توجه به فصل زادآوری حیات وحش از همه همشهریان و دوستداران طبیعت تقاضا می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات