٩۵درصد از حجم مخازن سدهای استان آبگیری شده است.

٩۵درصد از حجم مخازن سدهای استان آبگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران: آقای مهندس منصور رضایی کلانتری مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت از آبگیری ٩۵درصدی حجم مخازن سدهای استان خبر داد.
ایشان با اشاره به افزایش ١۵درصدی حجم ریزش جوی استان در طی ۵ ماهه اول سال آبی (مهر الی بهمن) نسبت به دوره شاخص آماری تا کنون از ٣٢٧ میلیون مترمکعب از حجم‌ مخازن سدهای استان حدود ٣١١ میلیون مترمکعب آبگیری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ٣۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
رضایی کلانتری تصریح کرد: در ٢ سد مهم استان یعنی سد شهید رجایی و البرز به ترتیب ١۵۴ و ١٣٧ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که در مقایسه با سال گذشته در سد شهید رجایی حدود ٧۵ میلیون مترمکعب و در سد البرز حدود ۵ میلیون مترمکعب بیشتر است.
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت گفت: جهت استفاده بهینه از منابع آب موجود و همچنین کنترل سیلاب‌های احتمالی بخشی از آب جهت انرژی برق‌آبی و همچنین حق‌آبه زیست‌محیطی و تامین آب کشاورزی پایین‌دست رهاسازی می‌شود و اکنون ۶ واحد نیروگاه برق‌آبی مقیاس کوچک و متوسط موجود در پائین دست سد شهید رجایی در مدار بهره‌برداری قرار دارند. ضمن آنکه دبی ورودی سد شهید رجایی نیز بالغ بر 15 متر مکعب است .
ایشان در پایان از کشاورزان خواست با توجه  اعلام زمان مناسب شروع کشت برنج از 20 اسفند از سوی جهاد کشاورزی به موقع نسبت به انجام کشت و کار اقدام و از منابع آب رها شده از سد در امر کشت برنج استفاده تا در فصل گرما با کمبود آب مواجه نشوند.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات