درخواست شهرداری در خصوص جلوگیری و مقابله با زباله‌گردی در مشهد

درخواست شهرداری در خصوص جلوگیری و مقابله با زباله‌گردی در مشهد

درخواست شهرداری در خصوص جلوگیری و مقابله با زباله‌گردی در مشهد

زباله‌گردی در این روزها که شیوع ویروس کرونا در کشور مشکل ساز شده است، می تواند مشکلات بسیاری برای  کسانی که تا کمر در سطل زباله‌ها خم می شوند به وجود آورد و خود نیز عامل انتقال این ویروس شود. به همین دلیل شهرداری با ارائه درخواست جلوگیری و مقابله با زباله گردی به فرمانداری مشهد، از این به بعد از این پدیده اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، چند روز پیش دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از پلیس خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در شهر شوند، چون فعالیت زباله‌گردها در شهر باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌شود. در مشهد هم شهروندان با مشاهده فعالیت زباله‌گردها، این نگرانی را به گوش مدیران شهری رسانده‌اند.
واقعیت این است که سطل‌های زباله در حاشیه خیابان‌ها امکان سرایت هرگونه بیماری ازجمله کرونا را دارد و فعالیت این افراد به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند. حتی اگر مدیریت شهری سعی فراوانی در جمع آوری و تخلیه به موقع و چندباره سطل های زباله طی شبانه روز داشته باشد، باز هم نیاز به مقابل و جلوگیری از زباله گردها که به راحتی می توانند باعث انتقال ویروس کرونا شوند، احساس می شود‌. به همین خاطر با درخواست شهرداری مشهد، بنا است با کمک نیروی انتظامی از زباله گردی جلوگیری شود.
فرماندار مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و درجه اهمیت موضوع گفت: قرار شده است معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد درخواستی را در زمینه ممنوعیت فعالیت زباله‌گردها در شهر به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.
سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: می‌توان این درخواست را در شورای تامین مطرح کرد تا به تصویب این شورا برسد.
وی با بیان اینکه اگر همین امروز (دوشنبه) نامه درخواست به دست ما برسد، می‌توانیم آن را به تصویب کمیته امنیتی شورای تامین برسانیم، اضافه کرد: با این اقدام، دادستان مشهد نیروی انتظامی را مکلف می‌کند تا با زباله‌گردها برخورد و آنان را از شهر جمع‌آوری کند.

* ارسال درخواست جمع آوری زباله گرد ها توسط شهرداری مشهد

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همین امروز (دوشنبه) به مدیریت پسماند شهرداری می‌گویم تا درخواست خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.
به گفته مهدی یعقوبی، پیش از این و چند روز پیش هم این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
وی با بیان اینکه پیش از این هم دغدغه شهروندان به گوش ما رسیده بود، اما اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گردها نداشتیم، ادامه داد: شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را برعهده دارد. متاسفانه برخی شهروندان زباله‌های خود را سر ساعت مقرر بیرون نمی‌گذارند یا زباله‌ها را در باکس‌های زباله حاشیه خیابان می‌ریزند که این کار باعث می‌شود زباله‌گردها در شهر همچنان فعالیت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات