وزارت نيرو 5 هزار و 931 پروژه در كشور در دست اجرا دارد/ ادامه پویش در سال جدید با محوریت #اصلاح_مصرف

وزارت نيرو 5 هزار و 931 پروژه در كشور در دست اجرا دارد/ ادامه پویش در سال جدید با محوریت #اصلاح_مصرف

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در پايان پويش #هرهفته_الف_ب_ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداري 227 پروژه با سرمايه‌گذاري 33 هزار و 560 ميليارد تومان در قالب اين پويش افزود: به جز دو هفته اخير كه بهره‌برداري پروژه‌ها به صورت ويدئوكنفرانسي برگزار شد، در طول 20 هفته 31 سفر در چارچوب اين پويش انجام شد كه چهار مورد از اين‌ها با حضور رييس جمهوري، چهار مورد با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و دو مورد ديگر با حضور معاون اول رئيس جمهوري بوده است.
وي همچنين از بهره‌برداري سه نيروگاه و 40 پروژه صنعت آب و برق كشور در 15 استان در فصل بهار 99 با سرمايه‌گذاري 6 هزار ميليارد تومان خبر داد.
اردكانيان همچنين گفت: سال 98 را با دستي پر به پايان رسانده و به استقبال سال نو مي‌رويم.
وزير نيرو با اشاره به سيلاب‌هاي ابتداي سال اظهار داشت: اين سيلاب‌ها با تاب‌آوري خوب مردم به نحو مناسبي مديريت شد، تابستان امسال را هم با مشاركت مردم و فعالان بخش توليد بويژه اوج بار آن به مدد همكاري‌ها سپري كرديم.
اردكانيان افزود: امسال در خصوص فعاليت با كشورهاي همسايه و كميسيون‌هاي مشترك دستاوردهايي داشتيم؛ بويژه اجرايي شدن موافقت‌نامه موقت عضويت ايران در اتحاديه اقتصادي اوراسيا كه از 5 آبان عملياتي شد و بنا به گزارش گمرك شاهد بيش از 90 درصد افزايش ارزش كالاهاي صادراتي در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستيم .
وی در خصوص برنامه‌های شرکت‌های آب و برق برای مدارا با مردم در زمان شیوع کرونا بیان اینکه بخش عمده‌ای از بودجه وزارت نیرو متکی به منابع داخلی یعنی قبوض آب و برق است گفت: اگر دریافت این قبوض با مشکل مواجه شود اختلال حاصل از آن سبب کندی خدمات رسانی به مشترکان می‌شود البته در عین حال ما به همه شرکت‌ها ابلاغ کردیم به دلیل رکود موجود در کسب و کار با شیوع بیماری کرونا برای کسانی که امکان پرداخت قبوض آب و برق را ندارند تا پایان اردیبهشت مدارا شود.
وزیر نیرو از يكپارچه‌سازي شركت‌هاي آب و فاضلاب روستايي و شهري هم به‌عنوان يكي ديگر از دستاوردهاي وزارت نيرو در سال 98 نام برد و گفت: توانستيم به خود و دوستداران ايران و حتي به دشمنان اين آب و خاك نشان دهيم كه ملت ايران هوشمند و تواناست و ظرفيت‌هاي نهفته فراواني دارد كه قادر است در شرايط سختي و مضيقه شكوفايي‌هاي ارزنده‌اي داشته باشد.

پويش در بهار سال آينده هم ادامه دارد
وزیر نیرو از تدوين برنامه‌اي جدید و همه جانبه‌تر در چارچوب تداوم پويش در سال آينده خبر داد و گفت: پيشنهادي كه در حال نهايي شدن است اين كه بتوانيم با عنوان «اصلاح مصرف در فرصت تحريم» به عنوان چتري بر همه فعاليت ها و نه فقط در مصرف آب و برق بلكه در مصرف هر منبع ديگري اعم از منابع مالي، تجهيزات و اموال غيرمنقول  پويش را ادامه دهيم.
وی ادامه داد: انتخاب عنوان اصلاح مصرف از این رو انتخاب شده که کلمه مدیریت مصرف به نوعی حضور مدیران برای اجرای این کار را به ذهن متبادر می‌کند، اما در اصلاح مصرف تمام مردم در هر طبقه و هر موقعیتی در این طرح ملی و در این شرایط تحریم که به ملت ما تحمیل شده در بهینه کردن مصرف مشارکت کنند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات