بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی 9 کیلوواتی در تبریز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، نیروگاه‌ خورشیدی امور برق اندیشه به ظرفیت 9 کیلووات از نوع خورشیدی متصل به شبکه است که بصورت کاربری دو منظوره نیروگاه و پارکینگ در محوطه‌ امور برق اندیشه در مدت هفت ماه به مبلغ برآوردی بیش از 2 میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است.
این نیروگاه با سازه‌ تمام گالوانیزه و به‌صورت سه فاز توسط سه تبدیل‌کننده‌ مجزا به شبکه‌ داخلی امور مربوطه وصل شده است، همچنین به منظور فراهم‌سازی امکان مطالعه‌ علمی روی سیستم، در کنار مصورسازی تولید نیروگاه برای نمایش به عموم، دارای سیستم مانیتورینگ مجهز به سنسورهای بادسنج، تشعشع‌سنج و دماسنج است.
این پروژه به منظور فرهنگ‌سازی در توسعه‌ بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا شده که در اجرای آن نیز به جهت عمل به شعار سال به عنوان رونق تولید در کنار حمایت از تولید داخل، تا حد امکان از تجهیزات ساخت داخل استفاده شده است. این پروژه با تلاش مستقیم دفاتر بازار برق و مهندسی و نظارت در کنار همکاری امور برق اندیشه، اداره‌ مناقصه، مزایده و قراردادها و دفتر برنامه‌ریزی و بودجه اجرا شده است.
این گزارش حاکی است، با احداث این نیروگاه، تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه‌ جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به تعداد 39 مورد و ظرفیت کل 518 کیلووات رسید. این تعداد شامل نیروگاه‌های موضوع تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکان است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات