معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند :

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند :

شهرداری 8 میلیارد تومان برای ایجاد زیر ساخت های شهری هزینه کرد

شهرداری بیرجند 8 میلیارد تومان در سال جاری شهرداری بیرجند برای زیر سازی و آسفالت معابر  هزینه کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری با اعلام  این خبر گفت: حداقل بیش از یک و نیم میلیارد تومان برای پشتیبانی چراغ های فرماندهی ، خط کشی گذرگاه های عابر پیاده، خط کشی محوری و رنگ آمیزی جداول خیابان ها برای زیبا سازی آنها و خرید اقلام ترافیکی هزینه کرده است.

مهندس «جواد بهدانی » افزود: در مجموع دریافتی شهرداری از محل عوارض خودرو تا پایان بهمن ماه امسال زیر یک و نیم میلیارد تومان است و این در حالی است که بسیاری از ادارات به رغم مکاتبات مکرر از سوی شهرداری  در خصوص پرداخت معوقه  10 سال گذشته ، نسبت به پرداخت عوارض خودروهای اداری تا کنون اقدام نکرده اند.

به گفته وی به دلیل ملی بودن این عوارض، جرایم آن قالب بخشش نمی باشد و ابتدای هر سال نرخ گذاری توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و بر این اساس شهرداری ها عوارض خودرو را دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند با اشاره به پرداخت عوارض خودرو و خدماتی که شهرداری بیرجند در قبال آن به همشهریان پرداخت می کند،گفت:انجام آسفالت معابر وخیابان ها ، زیبا سازی آیلند ها و میادین سطح شهر،اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی معابر،پشتیبانی چراغ های فرماندهی، اجرای سرعت گیر، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و...از جمله وظایفی است که اجرای آنها هزینه های برای شهرداری در بر دارد که از محل در آمد ناشی از عوارض خودرو پرداخت می شود.

مهندس «جواد بهدانی» افزود: در سنوات گذشته از محل جرایم راهنمای و رانندگی وصولی اگر هم داشته ایم در قالب اسناد خزانه  وبرای خرید تجهیزات مورد نیاز در این خصوص بوده است . این در حالی است که سالیانه مبالغ زیادی برای انجام کارهای ترافیکی از جمله پشتیبانی چراغ های فرماندهی، اجرای خط کشی های عابر پیاده و...شهرداری پرداخت می کنیم که محل تامین آن درآمد ناشی از پرداخت عوارض خودرو است که به عنوان درآمد پایدار شهرداری بیرجند لحاظ می شود.

به گفته وی در بعضی از موارد مشاهده می شود که به دلیل نبود سامانه یک پارچه پرداخت عوارض خوردرو در کشور و استان برخی از شهروندانی که از خدمات شهر بیرجند استفاده می کنند ، پرداخت عوارض خودروی خود را در شهرهای دیگر انجام می دهند وبه جایی این که معوقات سال های گذشته و امسال را پرداخت کنند نسبت به پرداخت عوارض خودروی خود در سال جاری اقدام می کند که شهرداری های این شهرها هم برای جذب درآمد کوتاهی وسهل انگاری می کند و عوارضی که مربوط به شهر بیرجند است را دریافت می کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری بیرجند با اشاره به این که این شهرداری ها بدون لحاظ کردن معوقات عوارض تنها نسبت به دریافت عوارض سال جاری اقدام می کنند، خاطر نشان کرد: درگذشته با مکاتبه ای که با دفاتر اسناد رسمی شد به آنها اعلام کرده بودیم که در زمان مراجعه صاحبان خودرو ها برای انجام نقل و انتقال خودرو سوابق بدهی را بررسی کنید که به ما اعلام شد ما وظیفه ای در این خصوص نداریم و تنها پرداخت عوارض سال آخر خودرو برای ما کفایت می کند و استعلامی هم در این خصوص از شهرداری نمی شود و از زمانی که برگ سبز خودرو به عنوان سند پذیرفته شده است در مرکز تعویض پلاک خودرو در این زمینه ازصاحبان خودرو از آنها در خواستی برای پرداخت معوقات عوارض خودروی نمی شود.

«بهدانی» با یاد آوری این که نصب علائم راهنمایی ورانندگی و احداث سرعت گیر و... از مطالبات مردم از شهرداری است، گفت: اگر شهروندان عوارض خودروی خود را به موقع پرداخت نکنند شهرداری برای انجام مطالبات آنها به دلیل نداشتن درآمد پایدار با مشکل مواجه می شود لذا بهتر است که شهروندان در طول سال نسبت به پرداخت عوارض خودروی خود در شهر بیرجند اقدام کنند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات