کارشناس مسکن:  عقاید سیاسی‌مان را با اقدامات دولت در بخش مسکن آمیخته نکنیم

کارشناس مسکن: عقاید سیاسی‌مان را با اقدامات دولت در بخش مسکن آمیخته نکنیم

یک کارشناس مسکن گفت: نباید تبلیغات سوئی که ماهواره‌ها و سایت‌های بیگانه می‌کنند، غافلمان کند.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیامک جولایی - کارشناس مسکن، در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پیگیری‌های دولت باعث شده قیمت مسکن بیش از حد بالا نرود و افزایش قیمت افسار گسیخته‌ای که در سه ماه پایانی سال ۸۶ تا ابتدای ۸۷ با آن روبرو بودیم را تجربه نکنیم.

وی افزود: گرچه بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در موقعیتی دور از شهرهای اصلی اجرا شده است، ولی بسیاری از افرادی که خانه نداشتند امیدوار شدند و صبر کردند و خانه افرادی که در بازار مسکن گران فروشی می‌کنند را نخریدند.

جولایی ادامه داد:‌ این‌که عده‌ای می‌گویند مسکن مهر تاثیری بر بازار مسکن نداشته بی‌انصافی است برخی عادت دارند به هر اقدامی که دولت در جهت بهبود وضعیت مسکن انجام می‌دهد، ایراد بگیرند. نباید عقاید سیاسی را در این مسائل دخیل کرد و باید با انصاف ارزیابی کرد.

این کارشناس تصریح کرد: نمی‌گویم مسکن مهر صد درصد استاندارد است اما به استانداردها نزدیک‌تر است چون قابل نظارت‌تر و هدایت شده‌تر است.

جولایی با بیان این‌که اگر مسوولان درست اقدام کنند مردم هم دنبالشان می‌آیند، خاطرنشان کرد: آنقدر در مورد مسکن مهر سیاه‌نمایی نکنیم، ساختمان ثروت ملی است و پولی که هر کس خرج می‌کند در عمل برای همه مردم است. این ثروت ملی را نباید لگدمال کرد.

وی افزود: اگرچه معتقدم این ثروت در برخی جاها بهتر می‌توانست خرج شود اما در حال حاضر که کار انجام شده، بهتر است سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. باید به مسئله مسکن مهر با دید بازتری نگاه کنیم. به هر حال انجام پروژه‌های مسکن مهر از انجام ندادن آن بهتر است.

این کارشناس در پایان با بیان این‌که بخش مسکن دارای مشکلات ریشه‌ای است، خاطر نشان کرد: تا وقتی این مشکلات برطرف نشود وضعیت بازار به همین صورت خواهد ماند. ریشه‌ترین مشکل آن است که در کشور ما مقوله زمین و مسکن به عنوان کالا تلقی می شود و روی آن معامله می کنند در حالی که زمین و مسکن باید برای برطرف کردن نیاز اساسی مردم بعنوان سرپناه بکار رود و این مطلبی است که به صراحت در قانون اساسی ما آمده است. در حال حاضر یک سری سرمایه سرگردان در کشور وجود دارد که به سمت کار تولیدی هدایت نمی‌شود و به سمت حاشیه‌های پرسودی مثل تجارت طلا و دلار و زمین و مسکن پیش می‌رود.

 

 

    نظرات