تطعیلی قطارشهری و اتوبوسرانی نقش بسزایی در کاهش  ...

تطعیلی قطارشهری و اتوبوسرانی نقش بسزایی در کاهش ...

تطعیلی قطارشهری و اتوبوسرانی نقش بسزایی در کاهش مبتلایان کرونا خواهد داشت/ مشارکت‌های مردمی باید بیش از پیش تقویت شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز جمعی از اعضای شورای شهر مشهد نشست مشترکی با مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار کردند.

مشارکت‌های مردمی باید بیش از پیش تقویت شود

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای شهر مشهد، هدف از برگزاری این جلسه را آگاهی اعضای شورای شهر و مدیران شهری از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح شهر عنوان کرد و گفت: براساس این آمارها و اطلاعات می‌توان کنش و تدبیر مناسب را در جهت مقابله با این بیماری فراگیر اندیشید و از توان مدیریت شهری در این زمینه بهره گرفت.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد تاکنون اقدامات بسیار خوبی در جهت رعایت نظافت شهر، ضدعفونی و گندزادیی معابر، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ... انجام داده است، اظهارکرد: در کنار این فعالیت‌ها، باید بدنبال جلب بیش‌ از پیش مشارکت‌های مردمی، بویژه سمن‌ها و نهادهای غیردولتی باشیم چراکه در جریان‌سازی اجتماعی نقش مثبتی می‌توانند ایفا کنند.

از تطعیلی قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی مشهد حمایت می‌کنیم

حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی بیماری کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه اظهارکرد: تا ساعت 9 صبح روز گذشته 1687 نفر با سندروم حاد تنفسی، یعنی تب و نارسایی تنفسی مراجعه داشته‌اند که نیمی از این افراد بستری و نیمی دیگر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امکانات بیمارستان‌های ما محدود است و در استان 8 هزار تخت داریم، گفت: از این تعداد، 5 هزار تخت در مشهد است؛ اگر قرار باشد با همین روند پیش برویم و مردم ما در رفتار خود تغییری ندهند، در پایان تعطیلات نوروزی تخت بیمارستانی خالی نخواهیم داشت و باید در سوله‌های بحران افراد بیمار را بستری کنیم.

رحیمی در ادامه از همشهریان خواست تا در خانه های خود بمانند و اگر علائمی مشابه آنچه اطلاع‌رسانی شده داشتند، با شماره 191 تماس بگیرند و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند؛ تنها راه شکست این ویروس، شکستن چرخه انتقال است و این مهم زمانی محقق می‌شود که مردم با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

وی در تشریح ظرفیت نیروی انسانی و کادر درمانی بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر، در بخش ICU به ازای هر دو تخت، یک پرستار داریم و این آمار در بیمارستان‌های ما به ازای هر 3 تخت است؛ بدون شک افزایش تعداد بیماران و افراد مبتلا موجب برهم خوردن این تناسب و عدم ارائه خدمات مناسب پرستاری خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر استان خراسان در زمینه تعداد افراد مبتلا و فوتی‌ها در جایگاه چهارم قرار دارد، افزود: با تداوم روند کنونی به جایگاه دوم خواهیم رسید که نگران‌کننده است.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی عمومی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تقدیر همراهی و حمایت‌های مدیریت شهری مشهد، گفت: محدودیت‌های اعمال شده توسط شورای شهر و شهرداری مشهد بسیار می‌تواند به بهبود شرایط کند ولی این امر منوط به پایبندی و همراهی تمامی مجموعه‌ها و دستگاه های اجرایی و سازمان‌های نظارتی و انتظامی و ... است.

رحیمی همچنین از تعطیلی قطارشهری و ناوگان اتوبوسرانی توسط شورای شهر مشهد حمایت کرد و گفت: قطارشهری و اتوبوس جزو پرترددترین نقاط هستند که تهدیدکننده سلامتی افراد است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات