ضدعفونی اماکن عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان خبر داد:

ضدعفونی اماکن عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان از ضدعفونی در دو بخش درون‌سازمانی و همگانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، فرزاد خضری گفت: در بخش اول براساس دستورالعمل ابلاغی به تمام واحدهای تابعه شهرداری، اماکن، ساختمان‌ها و وسایل مربوط به‌صورت مداوم و در ساعات مختلف اداری، ضدعفونی می‌شود.

وی هم‌چنین از در اختیار قرار دادن ژل‌ها و مایع‌های ضدعفونی، دستکش و ماسک یک‌بار مصرف و تأکید بر لزوم استفاده از آن‌ها در محیط کار به کارکنان و چکاپ روزانۀ همکاران و مراجعان در هنگام ورود خبر داد و گفت: برپایی ایستگاه‌های سلامت و گرفتن شرح حال، انجام عملیات تب‌گیری توسط دستگاه‌های تب‌سنج غیرتماسی و ارایۀ آموزش‌های لازم، از دیگر اقدامات است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان افزود: ایجاد شرایط دورکاری و مرخصی روزانه، به‌ویژه برای همکاران دارای سابقۀ بیماری تنفسی، قلبی و بانوان شاغل، برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا نیز در دستور کار مدیران شهرداری قرار گرفته است.

خضری ضدعفونی معابر و اصناف را از اولویت‌های شهرداری کرمان دانست و گفت: در بخش همگانی نیز، براساس دستورالعمل، ضمن اختصاص بیشتر تابلوها و بنرهای تبلیغاتی شهر به هشدار، آموزش و اطلاع‌رسانی در رابطه با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سطوحی که بیشترین احتمال تماس مستقیم شهروندان با آن‌ها را دارد نیز، ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: اماکن عمومی مثل پارک‌ها، بازارچه‌ها، معابر، زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری، وسایل بازی، وسایل تندستی، مبلمان شهری، نرده‌ها و پل‌های فلزی عابر پیاده، سرویس‌های بهداشتی، غسالخانه، مزار شهدا، پایانه مسافربری، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به‌صورت مداوم و در شیفت‌های متوالی، ضدعفونی می‌شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان با اشاره به هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط ازجمله اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج در خصوص ضدعفونی اصناف گفت: در این زمینه هم‌زمان با به‌کار گیری نیروهای داوطلب، برای گندزدایی سطوح داخلی مغازه‌ها و اماکن مربوط، مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار اصناف قرار می‌گیرد.

خضری افزود: ضدعفونی بازار نیز از دو هفته پیش شروع شده‌ و بازار کرمان هر شب ضدعفونی می‌شود.

م.ا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات