تشکیل مدیریت واحد برای حفظ «نقش جهان»

تشکیل مدیریت واحد برای حفظ «نقش جهان»

www.BanaNews.irمدیریتی واحد با محوریت شهرداری برای حفظ و نگهداری میدان نقش جهان تشکیل می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در حاشیه نشست مشترک مدیریت شهری اصفهان با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان با اعلام این خبر گفت: میدان نقش جهان به عنوان یک اثر تاریخی، نه فقط به مردم اصفهان بلکه به تمام مردم جهان تعلق دارد.

مدیران شهری و مردم اصفهان نیز به عنوان نماینده مردم جهان در تلاش برای حفظ این میراث معنوی هستند. محسن رنجبر اضافه کرد: در همین راستا مدیریت شهری اصفهان در نظر دارد با همکاری دستگاه‌های مربوطه، منظر و سیمای شهری میدان نقش جهان را ساماندهی کند؛ چرا که لازم است این محور از لحاظ گردشگری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اکولوژیک دارای شرایط پایداری باشد. وی طرح‌های ممنوعیت تردد خودرو، ساماندهی سیستم صوت و نورپردازی در میدان را از جمله طرح‌هایی ذکر کرد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه به اجرا در می‌آید.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: روزانه تعداد زیادی از مردم اصفهان و گردشگران داخلی و خارجی از این میدان بازدید می‌کنند که این مساله ضرورت ایجاد یک محیط آرام، زیبا و در شان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را نشان می‌دهد. امیدواریم با تشکیل مدیریت واحد برای میدان بتوان به این مهم دست یافت.

رنجبر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری شهرداری اصفهان به دلیل نارضایتی‌های شهروندان و شکایت‌های مکرر مردم و اهمیت جایگاه تاریخی میدان، با سد معبر در این محور برخورد جدی نمود و اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام داد.

شهردار منطقه سه اصفهان نیز با اشاره به لزوم اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو در میدان امام (ره) گفت: مقدمات اجرای این طرح با احداث خیابان سنبلستان و پارکینگ‌های کرمانی و حکیم از سوی شهرداری فراهم شده است. منصور نجفی با بیان اینکه با اجرای این طرح کف‌سازی میدان که سال‌ها است به تعویق افتاده تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: درصورتی که استانداری و سازمان میراث فرهنگی سهم اعتباری خود را در خصوص طرح کف سازی میدان

امام (ره) تخصیص دهند، شهرداری به سرعت این طرح را اجرا می‌کند. شهردار منطقه سه میزان اعتبارات مورد نیاز برای طرح ساماندهی سیستم صوت و نورپردازی میدان امام (ره) را ۵/۱میلیارد تومان ذکر کرد وگفت: از آنجا که سهم شهرداری در این زمینه از محل شهرداری منطقه سه تامین شده، لازم است استانداری و میراث فرهنگی بودجه این طرح را اختصاص دهند.

 

 

 

 

 

    نظرات