پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب در قم افتتاح می‌شود

پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب در قم افتتاح می‌شود

http://www.bananews.irمدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت: نخستین پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب کشور در قم به همراه دو پروژه دیگردر هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جعفر فرشچی اظهار داشت: همزمان با هفته دولت مراسم به بهره‌رداری از نخستین پروژه استحصال آب صنعتی از پساب فاضلاب کشور که در نوع خود منحصر به فرد می‌باشد با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و کشوری در شهرک صنعتی شکوهیه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این پروژه که توسط متخصصان داخلی به اتمام رسیده است، خروجی تصفیه خانه شکوهیه را به آب قابل استفاده مجدد در صنعت و فضای سبز تبدیل می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی قم توضیح داد: شرکت شهرکهای صنعتی استان قم با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی استان در سالهای گذشته پروژه تصفیه خانه شهرک شکوهیه را در دستور کار خود قرار داد و پس از اتمام آن و توسعه قابل توجه شهرک صنعتی شکوهیه ساخت مدول دوم تصفیه خانه را آغاز کرد.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای مدول دوم این شرکت تصمیم گرفت از پساب فاضلاب صنعتی موجود کمال بهره را ببرد، لذا با استفاده از آخرین دستاوردهای روز دنیا نسبت به ایجاد پروژه تصفیه پساب فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی شکوهیه اقدام کرد.

فرشچی افزود: در این نوع سیستم تصفیه، روزانه هزار متر مکعب پساب صنعتی وارد تصفیه خانه شده و بعد از مراحل مختلف روزانه ۳۰۰ متر مکعب آب صنعتی و ۷۰۰ متر مکعب آب ویژه آبیاری فضای سبز بدست می‌آید.

وی در ادامه از بهره‌برداری مدول دوم تصفیه خانه شهرک شکوهیه خبر داد و گفت: با افتتاح مدول دوم هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه شکوهیه افزوده و توان آن را به دو هزار متر مکعب افزایش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم اضافه کرد: سومین پروژه‌ایی که همزمان با دو پروژه نخست افتتاح می‌شود، مجتمع فرهنگی شهرک صنعتی شکوهیه است که با اعتباری بالغ بر ۲٫۵ میلیاد ریال و زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

گفتنی است مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهرکهای صنعتی شکوهیه روز یکشنبه همزمان با هفته دولت در این شهرک صنعتی و با حضور مقامات کشوری و استانی بر گزار می‌شود

 

 

    نظرات